Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
1 2
"Už jsem čtenář" - Krajská knihovna HB, 1.A
3
"Tvá cesta nanečisto", "Právní vědomí" - přednáška Policie ČR (8.C, 9.C)
Pěvecká soutěž (1. st.)
4 5 6 7
8 9 10
Český den proti rakovině
11
Historická Praha - exkurze 7.C
12 13 14
15
Historická Praha - exkurze 8.B
Školní výlet 9.B
16
Workshop 3. a 5. roč - Kariérové vzdělávání a podnikavost
Školní výlet 9.B
17
Školní výlet 9.B
"Neboj se!" preventivní program 2.B
"Já pro třídu, třída pro mě" - preventivní program 3.B
"Online svět a já" - preventivní program 6.A
Show o Austrálii - anglické divadlo 7. - 9. ročníky
18 19 20 21
22
Fotografování tříd 2. stupně
Kariérové vzdělávání - program pro 9. ročníky (firma ACO)
23
Školní výlet 6.A
24
Kariérové vzdělávání - workshopy tříd
Školní výlet 6.A
Kariérové vzdělávání
25
Školní výlet 6.A
Setkání s životem nevidomých - program pro 8. roč
26
Exkurze do krajské knihovny 9.B
Divadelní představení souboru Sluníčko
27
Otevřené dílny v rámci ACO běhu
28
29
Sběrová akce
30
Sběrová akce
Kariérové vzdělávání - program pro 8. ročníky (firma ACO)
"Už jsem čtenář" - program KKV pro 1.B
Zasedání školního parlamentu
Exkurze do jaderné elektrárny Dukovany 9.A, 9.B
31
Školní výlet 3.A, 3.C
1 2 3 4

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Od počítačů k robotům > LISTOPAD 2021

LISTOPAD 2021



5.11.

Společně se žáky jsme si vytvořili v prostředí Scratch vlastní třídu a každému jsme vytvořili vlastní profil abychom si mohli naše práce ukládat a sdílet jak mezi sebou tak s ostatními uživateli Scratche. Následně jsme se seznámili s různými druhy příkazů, se kterými budeme pracovat a zopakovali si stavbu programu. Žáci si též vyzkoušeli postup přidávání postav a volby pozadí z nabídky a poté jsme se věnovali možnostem tvorby vlastních postav a vlastních pozadí.

 

scratch.PNG

 

12.11.

Tuto hodinu jsme věnovali rozpohybování zvolené postavy zatím jenom s pomocí příkazu "dopředu o počet kroků". Hráli jsme si s grafickými vlastnostmi postav, naučili jsme se co je to kostým postavy, naučili se ho měnit volbou z nabídky ale i vlastní tvorbou. Následně jsme změny kostýmů provázali s nějakou událostí, například aby se kostým měnil po stisknutí klávesy. Stejně tak jsme se naučili naprogramovat změny pozadí a přidávat zvuky k událostem.

 

19.11.

Na začátku hodiny jsme si vysvětlili co je to osa x a osa y a pohyb postav za jejich použití. Navázali jsme rozpohybováním postav prostřednictvím naprogramování události po stisku šipky. Žáci se poté pustili do prvního projektu a tím bylo naprogramování hry "Chytání předmětů". Ve svém projektu využili pohyb postavy ovládaný šipkami, naučili se náhodě zobrazovat předměty na osách, jak naprogramovat interakce mezi předměty a postavami a zobrazování a skrývání předmětů při určité události - v našem případě skrytí předmětu po jeho chycení. Na následujícím odkazu je možné si prohlédnout jeden z žáky vytvořených projektů a výslednou hru si i zahrát.

Chytání předmětů - hra

 

26.11.

Při této náročnější hodině se žáci naučili co je to proměnná jak ji vytvořit a použít v programu. Pro nový projekt bylo potřeba se naučit jak měnit hodnotu proměnné na startu a v průběhu programu při určité události. Další novinkou bylo klonování předmětů. Cílem hodiny bylo osvojit si tyto nové znalosti a výsledným produktem byla hra pro dva hráče, jeden ovládá postavu pomocí šipek, druhý pomocí kláves A,S,D,W. V průběhu hry se každý z hráčů snaží nasbírat co největší množství předmětů (které se nám naklonovali) - jejich množství se dá nastavit na začátku hry (tady jsme využili proměnnou). Přidali jsme také skóre pro každou postavu. Hru si můžete vyzkoušet na následujícím odkazu.

Hra pro dva