Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
25 26
Jarní tvořivé dílny ŠD
Vzdělávání pedagogů v oblasti formativního hodnocení
27
Jarní tvořivé dílny ŠD
28
Jarní tvořivé dílny ŠD
29
Čarodějnické závody ŠD, ŠK
Divadelní představení "Švec loupežníkem" 1. stupeň
30 1
2 3 4
Pěvecká soutěž
5
Galerie Jihlava - 3 kroky od buku, 6.A, 6.B
6
Exkurze - Rakouský institut (Brno) 9. roč.
7 8
9
Neboj se! - preventivní program 2.A
Pravidla nejsou strašidla - preventivní program 1.C
10
Dopravní výchova 4. roč.
11
Český den proti rakovině
12
Návštěva ZOO Jihlava - 2.C + ukrajinští žáci 1. stupně
Planetárium Brno- exkurze - 5.A, 5.B
Program v Centru ekologické výchovy (Horní Krupá) 1.B, 2.B
13
Školení pedagogů v oblasti formativního hodnocení (skupina)
14
Férová snídaně na školní zahradě
Kurz anglického jazyka pro žáky 9. roč. - Malta
15
Kurz anglického jazyka pro žáky 9. roč. - Malta
16
Kurz anglického jazyka pro žáky 9. roč. - Malta
Prgram v CEV Horní Krupá "Ferda mravenec" 2.A, 2.C
17
Kurz anglického jazyka pro žáky 9. roč. - Malta
18
Kurz anglického jazyka pro žáky 9. roč. - Malta
19
Exkurze - Praha 7.B
Kurz anglického jazyka pro žáky 9. roč. - Malta
20
Kurz anglického jazyka pro žáky 9. roč. - Malta
21
Den otevřených dveří v nových dílnách a vodní laboratoř (Přibyslavský běh)
Kurz anglického jazyka pro žáky 9. roč. - Malta
22
23 24
Návštěva Vídně v rámci projektu DiGiMe - školní žákovský tým (programování, robotika)
Školení pedagogů v oblasti formativního hodnocení
25
Divadelní představení školního divadelního souboru Sluníčko
26
Fotografování tříd 5. - 9. ročníky
27
Fotografování tříd 1. - 4. ročníky a 7.D
28 29
30
Exkurze - Muzeum smyslů Praha 8.A, 8.C
Přírodovědná soutěž pro žáky I. stupně
Školní výlet 5.C
31
Exkurze - Jaderná a vodní elektrárna Dukovany 9.A, 9.B
Školní výlet 5.C
1 2 3 4 5

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Projekty > Od počítačů k robotům > ŘÍJEN 2021

ŘÍJEN 2021



8.10.

Na první hodině kroužku se sešlo devět žáků čtvrtých a pátých tříd. Po seznámení jsme diskutovali o tom co vůbec robot je, o různých druzích robotů,          k čemu je možné je využít a jak nám mohou být užiteční. Vysvětlili jsme si pojem program a obecný postup jeho tvorby. Žáci si nové znalosti vyzkoušeli na příkladech z běžného života – napsali například „program“ jak si čistím zuby nebo jdu nakoupit. Během této aktivity si ověřili, že záleží na posloupnosti jednotlivých kroků – příkazů. Závěr kroužku jsme věnovali kreativní činnosti – vymyšlení vlastního robota, jeho vlastností a schopností a jeho grafickým zpracováním.

 

rob1.jpgrob2.jpg

 

22.10.

Na začátku kroužku jsme si objasnili nutnost osvojení si znalosti programování pro budoucí konstrukci robotů. Jako nástroj pro úvodní seznámení                s programováním jsme použili programovací hru Run Marco. V této hře si žáci prostřednictvím skládání barevných bloků – příkazů, vyzkoušeli sestavit        jednoduchý program a ověřit si jeho funkčnost. Začali na základní úrovni s jedním příkazem – udělej krok vpřed, přičemž cílem každé úrovně je napsat pro postavičku program aby prošla zadanou trasu. Ve vyšších úrovních se seznámili s možností opakování příkazů nebo zadáním podmínek a tím                zjednodušení kódu programu.

 

runmarco.png

 

29.10.

Tuto hodinu jsme věnovali ujasnění základních postupů při psaní kódů prostřednictvím grafických prvků i obecně. K procvičení jsme využili                            programovací hry GalaxyCodr, která nabízí už náročnější úkoly. Žáci se následně seznámili s prostředím Scratch, ve kterém budou v následujících              hodinách tvořit své vlastní programy.

 

galaxy.png