Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26
Vánoční prázdniny
27
Vánoční prázdniny
28
Vánoční prázdniny
29
Vánoční prázdniny
30
Vánoční prázdniny
31 1
2 3 4 5 6
Leonardo da Vinci - vzdělávací program 4. - 7. roč.
Stáž pedagogů ve Finsku (Erasmus+)
7
Stáž pedagogů ve Finsku (Erasmus+)
8
Stáž pedagogů ve Finsku (Erasmus+)
9
Stáž pedagogů ve Finsku (Erasmus+)
10
Školní kolo olympiády v anglickém jazyce
Stáž pedagogů ve Finsku (Erasmus+)
Zasedání školního parlamentu
11
Stáž pedagogů ve Finsku (Erasmus+)
12
Školní kavárna s tématem Hejného metoda výuky matematiky pro rodiče a veřejnost
Stáž pedagogů ve Finsku (Erasmus+)
13 14 15
16
Preventivní program "Neboj se!" (2.A, 2.B)
17
Preventivní program "Neboj se!" (2.C)
Program na rozvoj finanční gramotnosti "Kolik co stojí?" (3.A)
18
Preventivní program "Já pro třídu, třída pro mě." (3.B)
Program na rozvoj finanční gramotnosti "Kolik co stojí" (3.C)
19
Preventivní program "Bezpečně online!" (4.A)
Preventivní program "Vandal je barbar" (4.B)
20
Preventivní program "Já a třída" (5.A)
Preventivní program "Já pro třídu, třída pro mě" (4.C)
21 22
23
Exkurze - Galerie Josef Jambor - výtvarný kroužek
Uzavření hodnocení za 1. pololetí 2022/2023
24
Pedagogická rada
Zasedání školního parlamentu
25 26
Preventivní program "Já a třída" (5.B, 5.C)
27 28 29
30 31
Plavecký výcvik (3. a 4. roč.)
Pololetní vysvědčení
1 2 3
Pololetní prázdniny
4 5

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Projekty > Od počítačů k robotům > ŘÍJEN 2021

ŘÍJEN 2021



8.10.

Na první hodině kroužku se sešlo devět žáků čtvrtých a pátých tříd. Po seznámení jsme diskutovali o tom co vůbec robot je, o různých druzích robotů,          k čemu je možné je využít a jak nám mohou být užiteční. Vysvětlili jsme si pojem program a obecný postup jeho tvorby. Žáci si nové znalosti vyzkoušeli na příkladech z běžného života – napsali například „program“ jak si čistím zuby nebo jdu nakoupit. Během této aktivity si ověřili, že záleží na posloupnosti jednotlivých kroků – příkazů. Závěr kroužku jsme věnovali kreativní činnosti – vymyšlení vlastního robota, jeho vlastností a schopností a jeho grafickým zpracováním.

 

rob1.jpgrob2.jpg

 

22.10.

Na začátku kroužku jsme si objasnili nutnost osvojení si znalosti programování pro budoucí konstrukci robotů. Jako nástroj pro úvodní seznámení                s programováním jsme použili programovací hru Run Marco. V této hře si žáci prostřednictvím skládání barevných bloků – příkazů, vyzkoušeli sestavit        jednoduchý program a ověřit si jeho funkčnost. Začali na základní úrovni s jedním příkazem – udělej krok vpřed, přičemž cílem každé úrovně je napsat pro postavičku program aby prošla zadanou trasu. Ve vyšších úrovních se seznámili s možností opakování příkazů nebo zadáním podmínek a tím                zjednodušení kódu programu.

 

runmarco.png

 

29.10.

Tuto hodinu jsme věnovali ujasnění základních postupů při psaní kódů prostřednictvím grafických prvků i obecně. K procvičení jsme využili                            programovací hry GalaxyCodr, která nabízí už náročnější úkoly. Žáci se následně seznámili s prostředím Scratch, ve kterém budou v následujících              hodinách tvořit své vlastní programy.

 

galaxy.png