Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Víkend otevřených zahrad_24
10 11 12 13 14 15 16
17
Uzavření hodnocení za II. pololetí
18
Pedagogická rada
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
Vydávání závěrečného vysvědčení - poslední den školy
29 30

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Vzdělávání a poradenství > Školní poradenské pracoviště

Školní poradenské pracoviště 

 Tým školního poradenského pracoviště

 

Koordinátorka ŠPP, výchovná a kariérní poradkyně – Mgr. Věra Danišková tel. 605 171 191 daniskovav@zspribyslav.cz

Speciální pedagožkaMgr. Alena Kozderková kozderkovaa@zspribyslav.cz

Speciální pedagožka – Bc. Tereza Siberová siberovat@zspribyslav.cz

Speciální pedagožka - Mgr. Marie Klubalová  klubalovam@zspribyslav.cz

Metodik prevence - Mgr. Jaromír Sukup sukupj@zspribyslav.cz

Konzultační hodiny dle potřeby a po telefonické domluvě nebo přes email.

 

Školní psycholožka - Mgr. Petra Vaníčková

Konzultační hodiny (přítomnost ve škole):

pondělí 7:55 - 12:20

úterý 8:50 - 12:20  13:15 - 14:50

 tel: 733 607 205 vanickovap@zspribyslav.cz 

 

Plán práce ŠPP 2023-2024.pdf

 


 

Školní poradenské pracoviště (dále jen ŠPP) je ve škole zřízeno k zajištění a realizaci výchovně vzdělávací koncepce školy. Činnost ŠPP je zakotvena ve vyhlášce č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, ve znění pozdějších předpisů.

V základní variantě zabezpečuje činnost ŠPP výchovný poradce, speciální pedagožky a školní metodik prevence, s nimiž úzce spolupracují třídní učitelé.

Hlavními tématy, kterým se školní poradenské pracoviště věnuje, jsou: péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, poskytování poradenských služeb pro žáky, jejich rodiče a pedagogy, prevence školní neúspěšnosti a sociálně-patologických jevů, osvětová činnost, kariérové poradenství a řešení výchovných problémů.

 

Školní poradenské pracoviště na naší škole plní následující cíle:

 

  • Pracuje se všemi subjekty školy a vytváří tak širokou základnu primární prevence školní neúspěšnosti, podpory pro žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí a žáky z jiného kulturního prostředí, a podpory pro všechny žáky, u kterých byly definovány překážky ve vzdělávání. Podílí se na primární prevenci sociálně patologických jevů.
  • Stanovuje zodpovědnost za zpracovávání podpůrných opatření pro žáky, kteří tuto úpravu pro své vzdělávání nezbytně potřebují. Definuje pravidla pro vytváření Plánu pedagogické podpory pro žáky s potřebou úprav v jejich vzdělávání. Podpůrnými opatřeními se myslí úpravy v organizaci práce se žákem, v metodách výuky, ve způsobech hodnocení žáka apod.
  • Zajišťuje kariérové poradenství integrující vzdělávací, informační a poradenskou podporu pro volbu povolání a pozdější profesní uplatnění.
    Spolupracuje s externími odborníky pro maximální zkvalitnění vzdělávacího procesu žáků se specifickými vzdělávacími potřebami a žáků nadaných a integruje doporučení těchto pracovišť do jednotné formy práce s dítětem.
  • Zodpovídá za postupy práce a personální zodpovědnost při řešení možných krizových situací ve školním prostředí.
  • Poskytuje konzultace pracovníkům školy, rodičům i žákům. V případě potřeby předává kontakty na další odborníky, kteří mohou danou situaci pomoci vyřešit. Napomáhá zlepšit komunikaci školy a rodičů.
  • Vede příslušnou dokumentaci a pracuje s citlivými daty dle zákona 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.