Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26
Evropský den jazyků - projektový den II. stupeň
Podzimní sběrová akce
27
Podzimní sběrová akce
28
Den české státnosti - státní svátek
29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
Burza středních škol na ZŠ Přibyslav
21 22 23
24 25 26
Podzimní prázdniny
27
Podzimní prázdniny
28 29 30
31 1 2 3
Školní kavárna s tématem formativní hodnocení
4 5 6

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Vzdělávání a poradenství > Školní poradenské pracoviště

Školní poradenské pracoviště 

 Tým školního poradenského pracoviště

 

Vedoucí a koordinátorka ŠPP – Mgr. Jaroslava Janů, ředitelka školy, 605 530 187  januj@zspribyslav.cz

Výchovná a kariérní poradkyně – Mgr. Věra Danišková tel. 605 171 191 daniskovav@zspribyslav.cz

Speciální pedagožka - Mgr. Alena Kozderková kozderkovaa@zspribyslav.cz

 Speciální pedagožka – Bc. Tereza Siberová siberovat@zspribyslav.cz

 Metodik prevence - Mgr. Jaromír Sukup sukupj@zspribyslav.cz

 

Konzultační hodiny dle potřeby a po telefonické domluvě nebo přes email.


 

Školní poradenské pracoviště (dále jen ŠPP) je ve škole zřízeno k zajištění a realizaci výchovně vzdělávací koncepce školy. Činnost ŠPP je zakotvena ve vyhlášce č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, ve znění pozdějších předpisů.

V základní variantě zabezpečuje činnost ŠPP výchovný poradce, speciální pedagožky a školní metodik prevence, s nimiž úzce spolupracují třídní učitelé.

Hlavními tématy, kterým se školní poradenské pracoviště věnuje, jsou: péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, poskytování poradenských služeb pro žáky, jejich rodiče a pedagogy, prevence školní neúspěšnosti a sociálně-patologických jevů, osvětová činnost, kariérové poradenství a řešení výchovných problémů.

 

Školní poradenské pracoviště na naší škole plní následující cíle:

 

  • Pracuje se všemi subjekty školy a vytváří tak širokou základnu primární prevence školní neúspěšnosti, podpory pro žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí a žáky z jiného kulturního prostředí, a podpory pro všechny žáky, u kterých byly definovány překážky ve vzdělávání. Podílí se na primární prevenci sociálně patologických jevů.
  • Stanovuje zodpovědnost za zpracovávání podpůrných opatření pro žáky, kteří tuto úpravu pro své vzdělávání nezbytně potřebují. Definuje pravidla pro vytváření Plánu pedagogické podpory pro žáky s potřebou úprav v jejich vzdělávání. Podpůrnými opatřeními se myslí úpravy v organizaci práce se žákem, v metodách výuky, ve způsobech hodnocení žáka apod.
  • Zajišťuje kariérové poradenství integrující vzdělávací, informační a poradenskou podporu pro volbu povolání a pozdější profesní uplatnění.
    Spolupracuje s externími odborníky pro maximální zkvalitnění vzdělávacího procesu žáků se specifickými vzdělávacími potřebami a žáků nadaných a integruje doporučení těchto pracovišť do jednotné formy práce s dítětem.
  • Zodpovídá za postupy práce a personální zodpovědnost při řešení možných krizových situací ve školním prostředí.
  • Poskytuje konzultace pracovníkům školy, rodičům i žákům. V případě potřeby předává kontakty na další odborníky, kteří mohou danou situaci pomoci vyřešit. Napomáhá zlepšit komunikaci školy a rodičů.
  • Vede příslušnou dokumentaci a pracuje s citlivými daty dle zákona 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.