Školní poradenské pracoviště
Tým školního poradenského pracoviště
Koordinátorka ŠPP - Mgr. Marcela Kasalová
Speciální pedagožka - Mgr. Daniela Staňková stankovad@zspribyslav.cz
Výchovná a kariérní poradkyně – Mgr. Věra Danišková tel. 605 171 191 daniskovav@zspribyslav.cz
Speciální pedagožka - Mgr. Alena Kozderková kozderkovaa@zspribyslav.cz
Speciální pedagožka – Bc. Tereza Siberová siberovat@zspribyslav.cz
Metodik prevence - Mgr. Jaromír Sukup sukupj@zspribyslav.cz
Konzultační hodiny dle potřeby a po telefonické domluvě nebo přes email.
Školní psycholožka - Mgr. Petra Vaníčková
Konzultační hodiny (přítomnost ve škole):
pondělí 7:55 - 12:20
úterý 8:50 - 12:20 13:15 - 14:50
tel: 733 607 205 vanickovap@zspribyslav.cz
Plán práce ŠPP 2023-2024.pdf
Školní poradenské pracoviště (dále jen ŠPP) je ve škole zřízeno k zajištění a realizaci výchovně vzdělávací koncepce školy. Činnost ŠPP je zakotvena ve vyhlášce č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, ve znění pozdějších předpisů.
V základní variantě zabezpečuje činnost ŠPP výchovný poradce, speciální pedagožky a školní metodik prevence, s nimiž úzce spolupracují třídní učitelé.
Hlavními tématy, kterým se školní poradenské pracoviště věnuje, jsou: péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, poskytování poradenských služeb pro žáky, jejich rodiče a pedagogy, prevence školní neúspěšnosti a sociálně-patologických jevů, osvětová činnost, kariérové poradenství a řešení výchovných problémů.
Školní poradenské pracoviště na naší škole plní následující cíle:
- Pracuje se všemi subjekty školy a vytváří tak širokou základnu primární prevence školní neúspěšnosti, podpory pro žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí a žáky z jiného kulturního prostředí, a podpory pro všechny žáky, u kterých byly definovány překážky ve vzdělávání. Podílí se na primární prevenci sociálně patologických jevů.
- Stanovuje zodpovědnost za zpracovávání podpůrných opatření pro žáky, kteří tuto úpravu pro své vzdělávání nezbytně potřebují. Definuje pravidla pro vytváření Plánu pedagogické podpory pro žáky s potřebou úprav v jejich vzdělávání. Podpůrnými opatřeními se myslí úpravy v organizaci práce se žákem, v metodách výuky, ve způsobech hodnocení žáka apod.
- Zajišťuje kariérové poradenství integrující vzdělávací, informační a poradenskou podporu pro volbu povolání a pozdější profesní uplatnění.
Spolupracuje s externími odborníky pro maximální zkvalitnění vzdělávacího procesu žáků se specifickými vzdělávacími potřebami a žáků nadaných a integruje doporučení těchto pracovišť do jednotné formy práce s dítětem.
- Zodpovídá za postupy práce a personální zodpovědnost při řešení možných krizových situací ve školním prostředí.
- Poskytuje konzultace pracovníkům školy, rodičům i žákům. V případě potřeby předává kontakty na další odborníky, kteří mohou danou situaci pomoci vyřešit. Napomáhá zlepšit komunikaci školy a rodičů.
- Vede příslušnou dokumentaci a pracuje s citlivými daty dle zákona 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.