Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Lyžařský výcvikový kurz (Pec pod Sněžkou) I. turnus (10. - 15.3.)
11
Lyžařský výcvikový kurz (Pec pod Sněžkou) I. turnus (10. - 15.3.)
12
Lyžařský výcvikový kurz (Pec pod Sněžkou) I. turnus (10. - 15.3.)
13
Lyžařský výcvikový kurz (Pec pod Sněžkou) I. turnus (10. - 15.3.)
14
Lyžařský výcvikový kurz (Pec pod Sněžkou) I. turnus (10. - 15.3.)
15
Lyžařský výcvikový kurz (Pec pod Sněžkou) I. turnus (10. - 15.3.)
Lyžařský výcvikový kurz (Pec pod Sněžkou) II. turnus (15. - 20. 3.)
16
Lyžařský výcvikový kurz (Pec pod Sněžkou) II. turnus (15. - 20. 3.)
17
Lyžařský výcvikový kurz (Pec pod Sněžkou) II. turnus (15. - 20. 3.)
18
Lyžařský výcvikový kurz (Pec pod Sněžkou) II. turnus (15. - 20. 3.)
19
Lyžařský výcvikový kurz (Pec pod Sněžkou) II. turnus (15. - 20. 3.)
20
Lyžařský výcvikový kurz (Pec pod Sněžkou) II. turnus (15. - 20. 3.)
21 22 23
Přibyslavský pantoflíček 2024
24
25 26 27 28
Velikonoční prázdniny
29 30 31

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Žáci > Žákovský parlament

Žákovský parlament

Činnost školního parlamentu ve školním roce 2022/2023

ČINNOST ŠKOLNÍHO PARLAMENTU VE ŠKOLNÍM ROCE 2022/2023

Drobečková navigace

Úvod > Aktuality > ČINNOST ŠKOLNÍHO PARLAMENTU VE ŠKOLNÍM ROCE 2022/2023

 Činnost školního parlamentu v roce 2022/2023


Skončil první školní rok, kdy byl založen žákovský parlament.

Na začátku školního roku se v každé třídě (kromě prvních tříd) zvolil zástupce třídy, který byl po celý rok v parlamentu. Také si svůj „parlamenťák“ vybral svého zástupce v době své nepřítomnosti, aby jej zastoupil.

Akce parlamentu: příprava Čertů, Co bych si na sebe nikdy nevzal, Den bez tašek, Den bez učení

  1. Příprava Čertů: Vytvořili jsme pravidla, aby čerti na naší škole mohli fungovat. Deváťáci si domluvili, kdo kam půjde, jestli do školky, školy nebo do domu seniorů. 
  2. Co bych si na sebe nikdy nevzal: Dne 15. 2. 2023 proběhl tento tematický den. Zapojili se jak žáci, tak i někteří učitelé. Žáci přišli například v županech, maskách, šatech nebo i natáčkách…
  3. Den bez tašek: Dne 19. 4. 2023 jsme v naší škole uvítali také tematický den „Den bez tašek“. Někteří žáci měli vážně zajímavé nápady, vzali si třeba odpadkový koš, kufr, hrnec, kočárek…
  4. Den bez učení: 23. 6. 2023 proběhl „Den bez učení“. Každý „parlamenťák“ si vzal na starost nějakou aktivitu, u které byl celý den a měl za úkol vymyslet, co se zde bude dělat. Zapisování probíhalo 3 dny. Žáci z druhého stupně a 5. tříd se zapsali na dvě aktivity, kde budou trávit tento den. (První stupeň si udělal svůj vlastní program ve třídě). Byly tam aktivity: fotbal, street dance, ping-pong, divadlo, turistika, vaření, malování kamínků, film, kvízy, hudba, zábavná četba, údržba kol, 3D tisk - počítače a chemické pokusy.

Co dalšího udělal či zažil parlament? Vymysleli jsme logo parlamentu, navrhli jsme si trička, šli jsme na výlet na mysliveckou chatu do Hesova, vybraní „parlamenťáci“ jeli reprezentovat naší školu do Jihlavy.

Do dalšího roku máme spoustu inspirací na tematické dny.

 

Tento rok to bylo úplně něco nového. Nejen že jsme se poznali navzájem mezi všemi ročníky, ale máme mnoho dalších zkušeností, naučili se komunikovat mezi sebou a nejhezčí vždy bylo, když jsme se všichni shodli na jedné věci. Myslím si, že i školní parlament nás může někam posunout (alespoň se zkušenostmi).

 Julie Pochtiolová, „parlamenťák“ za 8.B

 
 
 
 
 
 
 
 

napady.JPG 


11. 10. 2022

V průběhu září měla každá třída možnost zvolit ze svých řad zástupce do parlamentu. 

Volby máme úspěšně za sebou a nic nebránilo oficiálně činnost Žákovského parlamentu zahájit. To proběhlo v úterý 11. října v divadlením sále a věnovali jsme mu celé dopoledne. Žáci se navzájem poznali a vyzkoušeli si, jaké je to zapojit kreativitu při hledání nápadů. Dokonce už po jednotlivých skupinách zformulovali a odprezentovali první návrhy, jaké příležitosti ke změne se nabízí a představili svá řešení.

Cílem je ještě více zapojit děti do dění ve škole, dát jim možnost podílet se na chodu školy, navrhovat změny, diskutovat o možnostech, přicházet s nápady, hledat řešení. Věříme, že takováto aktivita vede k tomu, aby se děti ve škole, kde nyní tráví podstatnou část svého života, cítily dobře, aby to bylo "jejich" protředí, které spoluvytvářejí.

Děti nás opět přesdvědčily o tom, jak dokáží být kreativní, kultivovaně diskutovat, argumentovat a respektovat se navzájem. Mnozí naši politici by si z nich mohli vzít příklad :-).