Plán ŠPP 2023-2024
Plán práce ŠPP 2023-2024.pdf
PLÁN ŠKOLNÍHO PORADENSKÉHO PRACOVIŠTĚ
Statutární zástupce školy: Mgr. Marcela Kasalová
Vedoucí školního pedagogického pracoviště: Mgr. Věra Danišková
- Vede pedagogickou dokumentaci (ve ŠPP v kartotéce, seznamuje se závěry TU, poskytuje mu kopii Zprávy z PPP)
- Komunikuje s poradenskými zařízeními
- Komunikuje se zákonnými zástupci žáků
- Vede porady Školního poradenského pracoviště
- Komunikuje s učiteli, poskytuje jim podporu
- Koordinuje poradenské služby mezi školou, ŠPZ a vzdělávací opatření u žáků s SVP i žáků talentovaných
- Zajišťuje a vykazuje podpůrná opatření
Výchovný a kariérní poradce: Mgr. Věra Danišková
- Vyučuje kariérové poradenství v 8. ročníku Člověk a svět práce
- Připravuje Burzu škol v naší škole
- Informuje rodiče a žáky 5. a 9. tříd o možnostech a systému dalšího vzdělávání žáků, poskytuje kariérové poradenství
- Zajišťuje exkurze do podniků a firem v okolí pro žáky 8. a 9. ročníků
- Řeší studijní a výchovné problémy žáků
- Úzce spolupracuje s vedením školy
- Metodicky vede asistenty pedagoga (spolu se školním speciálním pedagogem)
- Vytipovává žáky zasažené školním neúspěchem, společně s týmem nastavuje vhodnou podporu
Metodik prevence, kariérní poradce: Mgr. Jaromír Sukup
- Zajišťuje preventivní a intervenční programy pro žáky
- Organizuje adaptační kurzy pro žáky 6. ročníků
- Poskytuje kariérové poradenství, organizuje workshopy KP na 2. stupni
- Řeší výchovné problémy žáků
Školní psycholog: Mgr. Petra Vaníčková
- Řeší výchovné a osobní problémy žáků
- Poskytuje relaxační pomůcky do tříd, osobnostní karty a hry pro práci v TH
- Zajišťuje metodické vedení učitelů
- Poskytuje psychologickou podporu žákům i zákonným zástupcům
- Úzce spolupracuje s výchovnou poradkyní a vedením školy
Speciální pedagog: Mgr. Alena Kozderková, Bc. Tereza Siberová
- Zajišťují reedukaci žáků, poskytují Speciálně pedagogickou péči
- Poskytují metodickou podporu učitelům a asistentům pedagoga.
- Poskytují pomůcky a materiály pro reedukaci..
- Podílí se na vypracování IVP a PPP
Školní speciální pedagog: Mgr. Marie Klubalová
- Provádí školní diagnostiku pro vnitřní potřeby školy
- Vytváří a vyhodnocuje Plán pedagogické podpory
- Společně s TU tvoří Individuální vzdělávací plán pro žáky s SVP
- Poskytuje metodickou podporu učitelům při práci se žáky s SVP
- Metodicky vede spolu s VP asistenty pedagoga
Logopedický asistent: Mgr. Leona Macková, Mgr. Monika Vykoukalová, Mgr. Petra Stránská,
- Zajišťují podpůrnou logopedickou péči, zejména pro žáky 1. a 2. tříd
- Komunikuji s rodiči
Cíle ŠPP:
- Zajistit reedukaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Předmět speciálně pedagogická péče - je zajišťován speciálními pedagogy v rámci disponibilních hodin (pro žáky 1. stupně a 2. stupně)
Pedagogická intervence (zejména pro žáky 2. stupně) – v odpoledních hodinách, zajišťuje školní speciální pedagog nebo učitel
- Spolupracovat se školskými poradenskými zařízení Kraje Vysočina
- Zajistit metodickou podporu učitelům při vedení TH
- Řešit studijní a výchovné problémy žáků
- Poskytovat podporu žákům ohrožených školním neúspěchem
- Zajistit kariérní poradenství - workshopy, exkurze, burza škol, individuální konzultace
- Pečovat o nadané a talentované žáky
- Zajistit metodickou podporu AP
- Poskytovat žákům podpůrnou logopedickou péči (logopedické asistentky)
- Poskytovat odbornou psychologickou podporu
- Zajistit žákům preventivní a adaptačních programy, případně intervenci třídním skupinám
Poradenské činnosti:
- pedagogicko-psychologické poradenství
- poradenství ve volbě povolání
- vyhledávání a orientační šetření žáků, jejichž vývoj a vzdělání vyžadují zvláštní pozornost a příprava návrhů na další péči o tyto žáky
- zprostředkování diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb a zajištění podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
- koordinace poskytování poradenských služeb žáků se SVP mezi školou a školskými poradenskými zařízeními a koordinace vzdělávacích opatření u těchto žáků
Metodické a informační činnosti výchovného poradce
- metodická pomoc pedagogickým pracovníkům školy v otázkách integrace, individuálních vzdělávacích plánů, práce s nadanými žáky apod.
- předávání odborných informací z oblasti péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami pedagogickým pracovníkům školy
- poskytování informací o činnosti školy, školských zařízeních v Kraji Vysočina, o jejich zaměření, kompetencích a o možnostech využívání jejich služeb žákům a jejich zákonným zástupcům
- shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči dalších poradenských zařízení a jejich zajištění v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů
- vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti výchovného poradce
- poradenství ve volbě povolání, zprostředkování exkurzí, besed, zařazování témat do výuky
- zajištění výkaznictví podpůrných opaření
Školní poradenské pracoviště se schází pravidelně 1x týdně v pondělí, druhou vyučovací hodinu na poradu. Řešíme zde aktuální problémy a potřeby žáků, rodičů. Rozdělujeme si úkoly, stanovujeme cíle a hledáme další možnosti řešení. Všichni členové ŠPP se dále vzdělávají ve svých oblastech a oborech. Zaměřujeme se na prevenci žáků a osvětu pedagogického sboru. Aktivně komunikujeme s rodiči. Školní poradenské pracoviště pracuje celoročně.