Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
25 26
Vzdělávání pedagogů v oblasti formativního hodnocení
Jarní tvořivé dílny ŠD
27
Jarní tvořivé dílny ŠD
28
Jarní tvořivé dílny ŠD
29
Divadelní představení "Švec loupežníkem" 1. stupeň
Čarodějnické závody ŠD, ŠK
30 1
Školní výlet 3.B, 3.C
2 3 4
Pěvecká soutěž
5
Galerie Jihlava - 3 kroky od buku, 6.A, 6.B
6
Exkurze - Rakouský institut (Brno) 9. roč.
7 8
9
Pravidla nejsou strašidla - preventivní program 1.C
Neboj se! - preventivní program 2.A
10
Dopravní výchova 4. roč.
11
Český den proti rakovině
12
Planetárium Brno- exkurze - 5.A, 5.B
Návštěva ZOO Jihlava - 2.C + ukrajinští žáci 1. stupně
Program v Centru ekologické výchovy (Horní Krupá) 1.B, 2.B
13
Školení pedagogů v oblasti formativního hodnocení (skupina)
14
Férová snídaně na školní zahradě
Kurz anglického jazyka pro žáky 9. roč. - Malta
15
Kurz anglického jazyka pro žáky 9. roč. - Malta
16
Kurz anglického jazyka pro žáky 9. roč. - Malta
Prgram v CEV Horní Krupá "Ferda mravenec" 2.A, 2.C
17
Kurz anglického jazyka pro žáky 9. roč. - Malta
18
Kurz anglického jazyka pro žáky 9. roč. - Malta
19
Kurz anglického jazyka pro žáky 9. roč. - Malta
Exkurze - Praha 7.B
20
Kurz anglického jazyka pro žáky 9. roč. - Malta
21
Kurz anglického jazyka pro žáky 9. roč. - Malta
Den otevřených dveří v nových dílnách a vodní laboratoř (Přibyslavský běh)
22
23 24
Školení pedagogů v oblasti formativního hodnocení
Návštěva Vídně v rámci projektu DiGiMe - školní žákovský tým (programování, robotika)
25
Divadelní představení školního divadelního souboru Sluníčko
26
Fotografování tříd 5. - 9. ročníky
27
Fotografování tříd 1. - 4. ročníky a 7.D
28 29
30
Přírodovědná soutěž pro žáky I. stupně
Školní výlet 5.C
Exkurze - Muzeum smyslů Praha 8.A, 8.C
31
Školní výlet 5.C
Exkurze - Jaderná a vodní elektrárna Dukovany 9.C, 9.B
Školní výlet 5.C
1
Školní výlet 9.B
Olympiáda Podoubraví 2022
2
Školní výlet 9.B
Školní výlet 6.B
3
Školní výlet 9.B
4 5

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Od počítačů k robotům > LISTOPAD 2021

LISTOPAD 2021



5.11.

Společně se žáky jsme si vytvořili v prostředí Scratch vlastní třídu a každému jsme vytvořili vlastní profil abychom si mohli naše práce ukládat a sdílet jak mezi sebou tak s ostatními uživateli Scratche. Následně jsme se seznámili s různými druhy příkazů, se kterými budeme pracovat a zopakovali si stavbu programu. Žáci si též vyzkoušeli postup přidávání postav a volby pozadí z nabídky a poté jsme se věnovali možnostem tvorby vlastních postav a vlastních pozadí.

 

scratch.PNG

 

12.11.

Tuto hodinu jsme věnovali rozpohybování zvolené postavy zatím jenom s pomocí příkazu "dopředu o počet kroků". Hráli jsme si s grafickými vlastnostmi postav, naučili jsme se co je to kostým postavy, naučili se ho měnit volbou z nabídky ale i vlastní tvorbou. Následně jsme změny kostýmů provázali s nějakou událostí, například aby se kostým měnil po stisknutí klávesy. Stejně tak jsme se naučili naprogramovat změny pozadí a přidávat zvuky k událostem.

 

19.11.

Na začátku hodiny jsme si vysvětlili co je to osa x a osa y a pohyb postav za jejich použití. Navázali jsme rozpohybováním postav prostřednictvím naprogramování události po stisku šipky. Žáci se poté pustili do prvního projektu a tím bylo naprogramování hry "Chytání předmětů". Ve svém projektu využili pohyb postavy ovládaný šipkami, naučili se náhodě zobrazovat předměty na osách, jak naprogramovat interakce mezi předměty a postavami a zobrazování a skrývání předmětů při určité události - v našem případě skrytí předmětu po jeho chycení. Na následujícím odkazu je možné si prohlédnout jeden z žáky vytvořených projektů a výslednou hru si i zahrát.

Chytání předmětů - hra

 

26.11.

Při této náročnější hodině se žáci naučili co je to proměnná jak ji vytvořit a použít v programu. Pro nový projekt bylo potřeba se naučit jak měnit hodnotu proměnné na startu a v průběhu programu při určité události. Další novinkou bylo klonování předmětů. Cílem hodiny bylo osvojit si tyto nové znalosti a výsledným produktem byla hra pro dva hráče, jeden ovládá postavu pomocí šipek, druhý pomocí kláves A,S,D,W. V průběhu hry se každý z hráčů snaží nasbírat co největší množství předmětů (které se nám naklonovali) - jejich množství se dá nastavit na začátku hry (tady jsme využili proměnnou). Přidali jsme také skóre pro každou postavu. Hru si můžete vyzkoušet na následujícím odkazu.

Hra pro dva