Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
25 26
Vzdělávání pedagogů v oblasti formativního hodnocení
Jarní tvořivé dílny ŠD
27
Jarní tvořivé dílny ŠD
28
Jarní tvořivé dílny ŠD
29
Divadelní představení "Švec loupežníkem" 1. stupeň
Čarodějnické závody ŠD, ŠK
30 1
Školní výlet 3.B, 3.C
2 3 4
Pěvecká soutěž
5
Galerie Jihlava - 3 kroky od buku, 6.A, 6.B
6
Exkurze - Rakouský institut (Brno) 9. roč.
7 8
9
Pravidla nejsou strašidla - preventivní program 1.C
Neboj se! - preventivní program 2.A
10
Dopravní výchova 4. roč.
11
Český den proti rakovině
12
Planetárium Brno- exkurze - 5.A, 5.B
Návštěva ZOO Jihlava - 2.C + ukrajinští žáci 1. stupně
Program v Centru ekologické výchovy (Horní Krupá) 1.B, 2.B
13
Školení pedagogů v oblasti formativního hodnocení (skupina)
14
Férová snídaně na školní zahradě
Kurz anglického jazyka pro žáky 9. roč. - Malta
15
Kurz anglického jazyka pro žáky 9. roč. - Malta
16
Kurz anglického jazyka pro žáky 9. roč. - Malta
Prgram v CEV Horní Krupá "Ferda mravenec" 2.A, 2.C
17
Kurz anglického jazyka pro žáky 9. roč. - Malta
18
Kurz anglického jazyka pro žáky 9. roč. - Malta
19
Kurz anglického jazyka pro žáky 9. roč. - Malta
Exkurze - Praha 7.B
20
Kurz anglického jazyka pro žáky 9. roč. - Malta
21
Kurz anglického jazyka pro žáky 9. roč. - Malta
Den otevřených dveří v nových dílnách a vodní laboratoř (Přibyslavský běh)
22
23 24
Školení pedagogů v oblasti formativního hodnocení
Návštěva Vídně v rámci projektu DiGiMe - školní žákovský tým (programování, robotika)
25
Divadelní představení školního divadelního souboru Sluníčko
26
Fotografování tříd 5. - 9. ročníky
27
Fotografování tříd 1. - 4. ročníky a 7.D
28 29
30
Přírodovědná soutěž pro žáky I. stupně
Školní výlet 5.C
Exkurze - Muzeum smyslů Praha 8.A, 8.C
31
Školní výlet 5.C
Exkurze - Jaderná a vodní elektrárna Dukovany 9.C, 9.B
Školní výlet 5.C
1
Školní výlet 9.B
Olympiáda Podoubraví 2022
2
Školní výlet 9.B
Školní výlet 6.B
3
Školní výlet 9.B
4 5

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Od počítačů k robotům > LEDEN 2022

LEDEN 2022



7.1.

Žáci ke svým znalostem opět přidali něco nového. Vyzkoušeli si jak přidat do programu stopky, jak je spouštět a nulovat. Jejich aplikaci si pak vyzkoušeli při vytvoření hry na čas. Další novinkou byla změna polohy při kontaktu s jiným předmětem, v našem případě se jednalo o vrácení postavy na start po kontaktu se stěnou bludiště. Hru si opět můžete vyzkoušet.

Bludiště

 

14.1.

Začátek dnešního kroužku jsme věnovali užitečným funkcím, které Scratch nabízí. Jednalo se o funkci Batoh, ukázali jsme si jak si do něj uložit vytvořené kódy, aby je žáci nemuseli vytvářet znovu. Jako další jsme si ukázali jak si ke kódům napsat svoje vlastní poznámky, například proč jsme museli použít zrovna tento příkaz a ne jiný. Žáci se pustili do náročnějšího projektu a to vytvoření závodní dráhy, kde programují kromě pohybu spoustu dalších vlastností. První z nich byla změna rychlosti po vyjetí auta z dráhy, potřebovali jsme aby zpomalilo. Přidali jsme počítadlo projetých kol v závislosti na projetí cílem. Dalším krokem bylo vytvoření olejových skvrn na závodní dráze a s tím spojené naprogramování změny pohybu auta (smyk) při kontaktu s předmětem (olejová skvrna).

 

draha.PNG

 

21.1.

Žáci na dnešní hodině posunuli své znalosti z minulého týdne o level výš. Pustili se do programování závodní dráhy pro dva hráče. Někteří si vytvořili úplně novou dráhu a závodní auta. Nejprve jsme auta rozpohybovali. Poté jsme si museli vytvořit pět proměnných - pro každé auto počítání kol a rychlost a navíc proměnnou kola, kterou nastavujeme na začátku hry počet kol závodu. Nejtěžší bylo nastavit proměnnou rychlost u auta. Bylo nutné zahrnout postupné zrychlování, zastavení při nestisknutém "plynu" a změnu rychlosti při vyjetí z dráhy. Kvůli náročnosti budeme muset hru dokončit příští hodinu.

 

 272277377_227328399494668_8545567600222139796_n.jpg

 

28.1.

Tento týden žáci dokončili své závodní dráhy pro dva hráče. Hru si můžete zahrát po kliknutí na odkaz. Jeden hráč ovládá závodní auto pomocí šipek a druhý hráč pomocí kláves a, s, d, w. Novinkou pro děti bylo seznámení s programovatelnou destičkou BBC Micro:Bit. Ukázali jsme si, že je například možné ji programovat jako ovladač pro naše závodní dráhy. Další novinkou pro děti byl robot iRobot Root. Pro jeho programování jsme si stáhli do mobilního telefonu aplikaci iRobot Coding. V tomto prostředí se opět programuje pomocí skládání bloků, které děti už zdatně ovládají, takže se hned pustili do prvních pokusů s tímto robotem.

Závodní dráha pro dva 

 

Programovatelná destička BBC micro:Bit