Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30
Exkurze - Muzeum smyslů Praha 8.A, 8.C
Přírodovědná soutěž pro žáky I. stupně
Školní výlet 5.C
31
Exkurze - Jaderná a vodní elektrárna Dukovany 9.C, 9.B
Školní výlet 5.C
Školní výlet 5.C
1
Olympiáda Podoubraví 2022
Školní výlet 9.B
2
Školní výlet 6.B
Školní výlet 9.B
3
Školní výlet 9.B
4 5
6
Žákovská konference k projektu DiGiMe
7
Školní výlet 1.A, 1.C
8
Školní výlet 5.A
Školní výlet 7.B
9
Pasování na čtenáře 1. roč.
Program pro předškoláky
Školní výlet 5.A
Školní výlet 7.B
Školní výlet 8.B
10
Školní výlet 2.A, 2.C
11 12
Víkend otevřených zahrad
13
Školní výlet 8.A
Zápis do 1. tříd pro ukrajinské žáky
14
Školní výlet 8.A
15
Fotografování tříd 2.A, 7.D
Školní výlet 6.A
Školní výlet 9.A
16
Školní výlet 4.B
Školní výlet 6.A
Školní výlet 9.A
17
Školní výlet 9.A
18 19
20
DiGiMe - metodické setkání
Kariérové vzdělávání - konference (Rakousko)
Školní výlet 7.A
Uzavření hodnocení za 2. pololetí
21
Pedagogická rada
Školní výlet 5.B
Školní výlet 7.A
22
Školní výlet 5.B
Školní výlet 6.C
Školní výlet 7.A
Školní výlet 7.C
Školní výlet 9.C
23
Školní výlet 6.C
Školní výlet 7.C
Školní výlet 9.C
24
Školní výlet 7.C
Školní výlet 9.C
25 26
27 28 29 30
Slavnostní vyřazení žáků 9. ročníků
Vydávání vysvědčení
1 2 3

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Projekty > Od počítačů k robotům > BŘEZEN 2022

BŘEZEN 2022



4.3.

První březnovou hodinu jsme strávili v prostorách naší nové školní dílny. Pracovali jsme s roboty iRobot Root. Cílem bylo naprogramovat roboty jako fotbalové hráče a potom se utkat v zápase se spolužáky. I přesto, že začátky byly těžké, nakonec padaly i góly.

 

274810694_646422249968593_1709201466812619129_n.jpg275224026_349316430438774_7348139512746691572_n.jpg274887619_695992738511573_1057978116743336544_n.jpg

 

11.3.

Náplní této hodiny byly závody robotů na čas. Rozdělili jsme se do dvojic a pak začali programovat robota pro průjezd závodní dráhou. V prvních dvou kolech jsme řídili pohyb robota po jednotlivých krocích. Závodil každý z dvojice. Na poslední závěrečné kolo jsme robotovi naprogramovali celou trasu závodu. Úspěch tedy závisel na volbě ideální dráhy, přesném změření jednotlivých úseků trasy a správném nastavení směru při otáčení v zatáčkách. Provedli jsme několik testovacích jízd, při kterých jsme doladili nedostatky, a pustili se do finálního závodu. Na fotkách můžete vidět tabulku s dosaženými časy, improvizovanou závodní dráhu i něco málo z průběhu přípravy a závodů samotných.

 

275641502_770550110577977_6705531048679708984_n.jpg275616093_380926257213230_1066595763579931787_n.jpg

275636622_977058542937932_7531612934220742450_n.jpg275752199_332850068874079_6275146307133752192_n.jpg

 

18.3.

Na kroužku jsme si zavzpomínali na naše dřívější zkušenosti s bludištěm ve Scratchi, ale tentokrát jsme bludiště vytvořili skutečné a programovali robota aby nám bludištěm prošel. Nejprve procházel postupně, po jednotlivých krocích. Potom jsme si trasu bludištěm pečlivě změřili a robotovi naprogramovali cestu kompletní od startu po cíl. Opět jsme si vytvořili tabulku s dosaženými časy a mohli porovnat, kdo zvolil lepší trasu či efektivněji programoval. 

277711881_4747586718701381_192912194175130238_n.jpg277315400_507426017515199_4059575496250091730_n.jpg

277689353_660525968360664_3683670600674641037_n.jpg277716765_522343656175074_9168429274450988095_n.jpg

 

25.3.

Poslední březnovou hodinu jsme si užili po delší době v počítačové učebně. Využili jsme webových stránek vytvořených výrobcem iRobota Root, a vyzkoušeli si některé z výzev, které jsou zde pro děti vytvořeny. Jednou z výzev bylo například několik levelů se stupňovanou obtížností, kde děti musí naprogramovat robota tak, aby posbíral všechny mince na hrací ploše. Nebo jsme si zkusili zahrát "robotí" minigolf. Děti si tak zopakovali příkazy pro robota a naučily se používat některé nové, které využijeme v dalších hodinách opět se skutečnými roboty. Můžete si sami vyzkoušet jak byste obstáli po kliknutí na odkaz (výzvy najdete v sekci Level 1 Coding Challenges).

iRobot Coding