Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
28
Ocenění ilustrátorů školního kalendáře
1 2
Plavecký výcvik 3. a 4. ročníků
Preventivní program - sociometrie
3
Technická herna aneb Fyzika hrou 6.A, 6.C
4
Technická herna aneb Fyzika hrou 8.A, 8.C
5 6
7
Sběrová akce - soutěž tříd
8
Sběrová akce - soutěž tříd
Technická herna aneb Fyzika hrou, 7.A, 7.B
9
Plavecký výcvik 3. a 4. ročníků
10
Leadership akademie (I-KAP 2)
11 12 13
Lyžařský kurz 7.C, 8.C
14
Lyžařský kurz 7.C, 8.C
Třída a její svět - preventivní program 7.A, 7.B
Tvoření vlastní knihy se spisovatelkou Hanou Sommerovou 5. roč.
15
Lyžařský kurz 7.C, 8.C
On line svět a já - preventivní program 6.C
Láska je láska - preventivní program 8.A
16
Lyžařský kurz 7.C, 8.C
Můj život, můj svět - preventivní program 8.B
Plavecký výcvik 3. a 4. roč.
Matematický klokan - cvrček - 2., 3. roč.
17
Lyžařský kurz 7.C, 8.C
"Karta na sebe" - preventivní program 9. roč.
18
Lyžařský kurz 7.C, 8.C
Online svět a já - preventivní program 6.A, 6.B
Matematický klokan - klokánek - 4. a 5. roč.
Lyžařský kurz 7.A, 7.B
19
Lyžařský kurz 7.A, 7.B
20
Lyžařský kurz 7.A, 7.B
21
Lyžařský kurz 7.A, 7.B
Kurz první pomoci 8.A
22
Lyžařský kurz 7.A, 7.B
23
Lyžařský kurz 7.A, 7.B
24
Matematický klokan - kadet - 8. a 9. ročník
Matematický klokan - bejnamín - 6. a 7. ročník
25 26 27
28 29 30 31 1
Online zápis do 1. tříd - administrativní část
2
Online zápis do 1. tříd - administrativní část
3
Online zápis do 1. tříd - administrativní část

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Od počítačů k robotům > BŘEZEN 2022

BŘEZEN 2022



4.3.

První březnovou hodinu jsme strávili v prostorách naší nové školní dílny. Pracovali jsme s roboty iRobot Root. Cílem bylo naprogramovat roboty jako fotbalové hráče a potom se utkat v zápase se spolužáky. I přesto, že začátky byly těžké, nakonec padaly i góly.

 

274810694_646422249968593_1709201466812619129_n.jpg275224026_349316430438774_7348139512746691572_n.jpg274887619_695992738511573_1057978116743336544_n.jpg

 

11.3.

Náplní této hodiny byly závody robotů na čas. Rozdělili jsme se do dvojic a pak začali programovat robota pro průjezd závodní dráhou. V prvních dvou kolech jsme řídili pohyb robota po jednotlivých krocích. Závodil každý z dvojice. Na poslední závěrečné kolo jsme robotovi naprogramovali celou trasu závodu. Úspěch tedy závisel na volbě ideální dráhy, přesném změření jednotlivých úseků trasy a správném nastavení směru při otáčení v zatáčkách. Provedli jsme několik testovacích jízd, při kterých jsme doladili nedostatky, a pustili se do finálního závodu. Na fotkách můžete vidět tabulku s dosaženými časy, improvizovanou závodní dráhu i něco málo z průběhu přípravy a závodů samotných.

 

275641502_770550110577977_6705531048679708984_n.jpg275616093_380926257213230_1066595763579931787_n.jpg

275636622_977058542937932_7531612934220742450_n.jpg275752199_332850068874079_6275146307133752192_n.jpg

 

18.3.

Na kroužku jsme si zavzpomínali na naše dřívější zkušenosti s bludištěm ve Scratchi, ale tentokrát jsme bludiště vytvořili skutečné a programovali robota aby nám bludištěm prošel. Nejprve procházel postupně, po jednotlivých krocích. Potom jsme si trasu bludištěm pečlivě změřili a robotovi naprogramovali cestu kompletní od startu po cíl. Opět jsme si vytvořili tabulku s dosaženými časy a mohli porovnat, kdo zvolil lepší trasu či efektivněji programoval. 

277711881_4747586718701381_192912194175130238_n.jpg277315400_507426017515199_4059575496250091730_n.jpg

277689353_660525968360664_3683670600674641037_n.jpg277716765_522343656175074_9168429274450988095_n.jpg

 

25.3.

Poslední březnovou hodinu jsme si užili po delší době v počítačové učebně. Využili jsme webových stránek vytvořených výrobcem iRobota Root, a vyzkoušeli si některé z výzev, které jsou zde pro děti vytvořeny. Jednou z výzev bylo například několik levelů se stupňovanou obtížností, kde děti musí naprogramovat robota tak, aby posbíral všechny mince na hrací ploše. Nebo jsme si zkusili zahrát "robotí" minigolf. Děti si tak zopakovali příkazy pro robota a naučily se používat některé nové, které využijeme v dalších hodinách opět se skutečnými roboty. Můžete si sami vyzkoušet jak byste obstáli po kliknutí na odkaz (výzvy najdete v sekci Level 1 Coding Challenges).

iRobot Coding