Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
28
Podzimní prázdniny
29
Podzimní prázdniny
30
Podzimní prázdniny
31
Projektové dny - prevence šikany
1
Projektové dny - prevence šikany
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
Schůzka třídních důvěrníků 16:00 divadelní sál
15 16 17
18
Uzavření čtvrtletního hodnocení
19
Pedagogická rada
20 21 22 23 24
25
Předvánočmí vetešárna
26
Předvánočmí vetešárna
27
Předvánočmí vetešárna
28
Předvánočmí vetešárna
29
Projektový den - Napříč školou
30 1

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Od počítačů k robotům > ÚNOR 2023

ÚNOR 2023



10.2.

Když už jsme si otestovali Codeyho schopnosti s barvami, chtěli jsme se posunout trochu dál, a tak jsme se pustili do tvorby hry. Na vyhrazené hrací ploše jsme rozmístili barevné proužky, přičemž jedna barva body přičítá a druhá barva je zase odebírá. Cílem hry bylo nasbírat co nejvíce bodů a nevyjet z hracího pole. Během hry se nám občas stávalo, že robot chybně načetl barvu z podlahy a špatně přičítal nebo odčítal body. Řešení tohoto problému nás čekalo na další hodině.

326193855_1526296821187635_6965071406960418294_n.jpg

 

17.2.

Problém z minulé hodiny jsme vyřešili jednoduše. Nejprve jsme si v učebně roboty naprogramovali a poté se přesunuli do školní dílny, kde máme stoly pro práci s roboty. Jsou bílé, takže už nedocházelo k chybnému načtení barvy. Děti pouze musely vylepšit program robota tak, aby se nezasekával u okraje stolu a naučili se tak, jak pracuje ultrazvukový senzor. Při detekci překážky, ať už okraje stolu nebo jiného robota, se robot otočil. Nic už pak nebránilo vytvoření barevných polí na stole a spuštění hry.

337645854_736500751496797_8721764508535704361_n.jpg337550622_1573560286382714_8906360010236417013_n.jpg