Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
29
Sběrová akce
30
Exkurze do jaderné elektrárny Dukovany 9.A, 9.B
Kariérové vzdělávání - program pro 8. ročníky (firma ACO)
Sběrová akce
"Už jsem čtenář" - program KKV pro 1.B
Zasedání školního parlamentu
31
Školní výlet 3.A, 3.C
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
Vysvědčení a slavnostní vyřazení žáků 9. ročníků
1 2

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Projekty > Od počítačů k robotům > LEDEN 2023

LEDEN 2023



6.1.

A máme tu druhé pololetí a konečně se blížíme k robotům. Je ale potřeba, osvěžit si základní pravidla a dovednosti spojené s programováním. Zvolili jsme k tomu pro většinu dětí známé prostředí, a to Minecraft. V prostředí Minecraft je možné programovat pomocí bloků, které děti znají už ze Scratche. Vybrali jsme si Hodinu kódu - Útěk z panství. Jedná se o hru, ve které se pomocí řešení hádanek prostřednictvím programování, snažíme uniknout z budovy, do které jsme byli uvězněni. Někdo už hru znal, díky účasti na kroužku Minecraftu, a tak se pustil do vlastní tvorby.

m1.PNGm2.PNG

 

13.1.

Děti se na kroužku seznámily s robotem Codey Rocky, se kterým teď budou pracovat. Jedná se o robota vybaveného pojízdným vozíčkem, čidlem na rozpoznávání barev, světla, vzdálenosti, velkým displayem, infračerveným vysílačem a přijímačem a spoustou dalších vychytávek. Bylo potřeba se také seznámit s novým programovacím prostředím mBlock, ve kterém budeme pro robota vytvářet programy. Jedná se opět o blokové programování, které už děti trochu znají, jedinou novinkou jsou příkazy speciální pro robota Codey Rocky. Příští hodinu se tedy již naplno můžeme pustit do práce.

323371862_3017930481843315_8813829566187711434_n.jpg 324552122_695718695343248_1393664241290718843_n.jpg

 

20.1.

Jako první úkol čekalo děti rozpohybování robota. U Codey Rockyho se nenastavuje ujetá vzdálenost, ale výkon motorů a čas, po který motory poběží. Pro děti to byla hračka, takže jsme se stihli ještě podívat na jedno z čidel, kterým je robot vybaven, a to čidlo na detekci a rozpoznávání barev. Naprogramovali jsme si tedy roboty tak, aby při zaznamenání dané barvy provedli vybranou akci, například zvuk, změnu obličeje na displayi nebo změnu pohybu.

325089375_570029491788368_7406505514208506786_n.jpg

 

27.1.

Navázali jsme na minulou hodinu a vyzkoušeli si naprogramovat robota a jeho reakce na více barev najednou. Pomocí různobarevných elektrikářských pásek si děti vyznačily "ohrádku" pro robota, v jejímž vnitřním prostoru se mohl robot pohybovat. Pak robotovi naprogramovaly příslušné reakce na danou barvu.

324841537_564469259031660_3816342063715747473_n.jpgrob.PNG