Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26
Přípravný týden, vzdělávání pedagogů
27
Přípravný týden, vzdělávání pedagogů
28
Přípravný týden, vzdělávání pedagogů
29
Přípravný týden, vzdělávání pedagogů
30
Přípravný týden, vzdělávání pedagogů
31
Přípravný týden, vzdělávání pedagogů
1
2
První den školy
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
Evropský den jazyků 2. stupeň - projektový den
27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Drakiáda - letiště Přibyslav od 13:30

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Od počítačů k robotům > ÚNOR 2023

ÚNOR 2023



10.2.

Když už jsme si otestovali Codeyho schopnosti s barvami, chtěli jsme se posunout trochu dál, a tak jsme se pustili do tvorby hry. Na vyhrazené hrací ploše jsme rozmístili barevné proužky, přičemž jedna barva body přičítá a druhá barva je zase odebírá. Cílem hry bylo nasbírat co nejvíce bodů a nevyjet z hracího pole. Během hry se nám občas stávalo, že robot chybně načetl barvu z podlahy a špatně přičítal nebo odčítal body. Řešení tohoto problému nás čekalo na další hodině.

326193855_1526296821187635_6965071406960418294_n.jpg

 

17.2.

Problém z minulé hodiny jsme vyřešili jednoduše. Nejprve jsme si v učebně roboty naprogramovali a poté se přesunuli do školní dílny, kde máme stoly pro práci s roboty. Jsou bílé, takže už nedocházelo k chybnému načtení barvy. Děti pouze musely vylepšit program robota tak, aby se nezasekával u okraje stolu a naučili se tak, jak pracuje ultrazvukový senzor. Při detekci překážky, ať už okraje stolu nebo jiného robota, se robot otočil. Nic už pak nebránilo vytvoření barevných polí na stole a spuštění hry.

337645854_736500751496797_8721764508535704361_n.jpg337550622_1573560286382714_8906360010236417013_n.jpg