Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
29
Sběrová akce
30
Sběrová akce
Kariérové vzdělávání - program pro 8. ročníky (firma ACO)
"Už jsem čtenář" - program KKV pro 1.B
Zasedání školního parlamentu
Exkurze do jaderné elektrárny Dukovany 9.A, 9.B
31
Školní výlet 3.A, 3.C
1 2 3 4
5
Malá přírodovědná soutěž
6
Školní výlet 5.B
Kurz první pomoci 8.A, 8.B
Divadelní vystoupení školního souboru Sluníčko
7
Školní výlet 5.B
Exkurze do elektrárny Dukovany 9.A, 9.C
Konference školního parlamentu
Školní výlet 4.B
Kurz první pomoci 8.A, 8.C
Vystoupení školního divadelního souboru Sluníčko pro veřejnost
8 9 10 11
Víkend otevřených zahrad - školní zahrada
12
"Už jsem čtenář" - program KKV Havl. Brod - 1.A, 1.B
Preventivní program 2.B
13 14
Školní výlet 5.C
'Skolní výlet 4.C
15
Školní výlet 5.C
Pasování na čtenáře 1.A, 1.B
Školní výlet 6.C
16
Školní výlet 6.C
17 18
19
Školní výlet 8.B
Uzavření hodnocení za 2. pololetí
20
Školní výlet 8.B
Závěrečná pedagogická rada
21
Školní výlet 8.B
Stavebka v kostce 8.C
Školní výlet 5.A
Školní výlet 8.A
22
Školní výlet 5.A
Školní výlet 8.A
Školní výlet 6.B
23
Školní výlet 5.A
Školní výlet 8.A
Školní výlet 6.B
Den bez učení
24 25
26
Stavebka v kostce 8.A
Školní výlet 8.C
27
Školní výlet 8.C
Pohádkový les pro MŠ (6.B)
28 29
Sportovní den, pobyt v přírodě
30
Vysvědčení a slavnostní vyřazení žáků 9. ročníků
Vydávání vysvědčení
1 2

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Od počítačů k robotům > ŘÍJEN 2022

ŘÍJEN 2022



7.10.

První říjnový pátek a první kroužek v novém školním roce. Oproti loňskému roku se nás na kroužku sešlo skoro dvacet a máme mezi sebou i jedno děvče. Na první hodině kroužku jsme se seznámili s plánem co nás na kroužku čeká. Pronikli jsme do základů programování a zahráli si online programovací hru Run Marco. Dětem se ve hře velice dařilo, takže jsme se stihli podívat i do programovací aplikace Scratch, založit si v ní společný účet a seznámit se s jejím prostředím.

 

13.10.

Po úvodní hodině jsme se již naplno pustili do programování. Děti si vyzkoušely v aplikaci Scratch vytvořit několik drobných programů a poté jsme se již pustili do naší první větší práce. Naším společným cílem bylo vytvoření hry Bludiště. Tvar a obtížnost samotného bludiště byla ponechána na fantazii dětí, postavičku jsme si naprogramovali aby se pohybovala pomocí šipek, pokud se dotkne stěny bludiště je vrácena zpátky na počáteční pozici a navíc je jí během průchodu bludištěm stopován čas. Skončili jsme se spoustou originálních a hlavně funkčních her, které si děti mohou díky společnému účtu navzájem zahrát a otestovat tak práci kamarádů.

 

21.10.

Protože se nám letos na kroužku sešly opravdu nadané děti, seznámili jsme se už další hodinu se složitějšími příkazy jako je klonování nebo využití proměnných. Následně jsme se společnými silami pustili do programování další hry. Jednalo se o hru chytání předmětů. Bylo potřeba vybrat si postavičku a přidat jí nádobu, do které bude padající předměty chytat. Samotné padající předměty bylo potřeba klonovat a nechat je objevovat se na různých místech a nechat je padat různou rychlostí a tím postupně zvyšovat obtížnost hry. Nakonec jsme přidali počítání chycených předmětů - skóre.