Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
25 26 27 28 29
Ředitelské volno
30 1
2 3 4 5 6 7
Týden důstojné práce 7. - 14. 10. - výstava na stromech
8
Týden důstojné práce 7. - 14. 10. - výstava na stromech
9
Týden důstojné práce 7. - 14. 10. - výstava na stromech
10
Týden důstojné práce 7. - 14. 10. - výstava na stromech
11
Týden důstojné práce 7. - 14. 10. - výstava na stromech
Přírodovědný klokan
12
Týden důstojné práce 7. - 14. 10. - výstava na stromech
Výzva 72 hodin - Čteme dětem pohádku před spaním (žáci 9. roč. v MŠ)
13
Týden důstojné práce 7. - 14. 10. - výstava na stromech
Výzva 72 hodin - Čteme dětem pohádku před spaním (žáci 9. roč. v MŠ)
Výzva 72 hodin - Sázíme jedlý les
14
Týden důstojné práce 7. - 14. 10. - výstava na stromech
Výzva 72 hodin - Čteme dětem pohádku před spaním (žáci 9. roč. v MŠ)
Výstava ovoce, zeleniny, medu a brambor - Výstava dětských prací
15
Výzva 72 hodin - Čteme dětem pohádku před spaním (žáci 9. roč. v MŠ)
Výstava ovoce, zeleniny, medu a brambor - Výstava dětských prací
16
Výstava ovoce, zeleniny, medu a brambor - Výstava dětských prací
17
Zasedání školního parlamentu
Program EVVO - Stromy, staří velikáni 6.C, 7.C
Podzimní sběrová akce
18
Podzimní sběrová akce
19
Burza středních škol ve vestibulu ZŠ
20
Exkurze do krajské knihovny 9.A
21 22
23 24 25 26
Podzimní prázdniny
27
Podzimní prázdniny
28 29
30
Přednáška Policie ČR - táma šikana - 5. ročníky
31
Zasedání školního parlamentu
1
Tripartity na I. stupni 1. - 17. 11.
2
Tripartity na I. stupni 1. - 17. 11.
3
Tripartity na I. stupni 1. - 17. 11.
Mladý chemik - školní kolo
4
Tripartity na I. stupni 1. - 17. 11.
5
Tripartity na I. stupni 1. - 17. 11.

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Od počítačů k robotům > ŘÍJEN 2021

ŘÍJEN 2021



8.10.

Na první hodině kroužku se sešlo devět žáků čtvrtých a pátých tříd. Po seznámení jsme diskutovali o tom co vůbec robot je, o různých druzích robotů,          k čemu je možné je využít a jak nám mohou být užiteční. Vysvětlili jsme si pojem program a obecný postup jeho tvorby. Žáci si nové znalosti vyzkoušeli na příkladech z běžného života – napsali například „program“ jak si čistím zuby nebo jdu nakoupit. Během této aktivity si ověřili, že záleží na posloupnosti jednotlivých kroků – příkazů. Závěr kroužku jsme věnovali kreativní činnosti – vymyšlení vlastního robota, jeho vlastností a schopností a jeho grafickým zpracováním.

 

rob1.jpgrob2.jpg

 

22.10.

Na začátku kroužku jsme si objasnili nutnost osvojení si znalosti programování pro budoucí konstrukci robotů. Jako nástroj pro úvodní seznámení                s programováním jsme použili programovací hru Run Marco. V této hře si žáci prostřednictvím skládání barevných bloků – příkazů, vyzkoušeli sestavit        jednoduchý program a ověřit si jeho funkčnost. Začali na základní úrovni s jedním příkazem – udělej krok vpřed, přičemž cílem každé úrovně je napsat pro postavičku program aby prošla zadanou trasu. Ve vyšších úrovních se seznámili s možností opakování příkazů nebo zadáním podmínek a tím                zjednodušení kódu programu.

 

runmarco.png

 

29.10.

Tuto hodinu jsme věnovali ujasnění základních postupů při psaní kódů prostřednictvím grafických prvků i obecně. K procvičení jsme využili                            programovací hry GalaxyCodr, která nabízí už náročnější úkoly. Žáci se následně seznámili s prostředím Scratch, ve kterém budou v následujících              hodinách tvořit své vlastní programy.

 

galaxy.png