Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
29
Sběrová akce
30
Sběrová akce
Kariérové vzdělávání - program pro 8. ročníky (firma ACO)
"Už jsem čtenář" - program KKV pro 1.B
Zasedání školního parlamentu
Exkurze do jaderné elektrárny Dukovany 9.A, 9.B
31
Školní výlet 3.A, 3.C
1 2 3 4
5
Malá přírodovědná soutěž
6
Školní výlet 5.B
Kurz první pomoci 8.A, 8.B
Divadelní vystoupení školního souboru Sluníčko
7
Školní výlet 5.B
Exkurze do elektrárny Dukovany 9.A, 9.C
Konference školního parlamentu
Školní výlet 4.B
Kurz první pomoci 8.A, 8.C
Vystoupení školního divadelního souboru Sluníčko pro veřejnost
8 9 10 11
Víkend otevřených zahrad - školní zahrada
12
"Už jsem čtenář" - program KKV Havl. Brod - 1.A, 1.B
Preventivní program 2.B
13 14
Školní výlet 5.C
'Skolní výlet 4.C
15
Školní výlet 5.C
Pasování na čtenáře 1.A, 1.B
Školní výlet 6.C
16
Školní výlet 6.C
17 18
19
Školní výlet 8.B
Uzavření hodnocení za 2. pololetí
20
Školní výlet 8.B
Závěrečná pedagogická rada
21
Školní výlet 8.B
Stavebka v kostce 8.C
Školní výlet 5.A
Školní výlet 8.A
22
Školní výlet 5.A
Školní výlet 8.A
Školní výlet 6.B
23
Školní výlet 5.A
Školní výlet 8.A
Školní výlet 6.B
Den bez učení
24 25
26
Stavebka v kostce 8.A
Školní výlet 8.C
27
Školní výlet 8.C
Pohádkový les pro MŠ (6.B)
28 29
Sportovní den, pobyt v přírodě
30
Vysvědčení a slavnostní vyřazení žáků 9. ročníků
Vydávání vysvědčení
1 2

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Od počítačů k robotům > ŘÍJEN 2021

ŘÍJEN 2021



8.10.

Na první hodině kroužku se sešlo devět žáků čtvrtých a pátých tříd. Po seznámení jsme diskutovali o tom co vůbec robot je, o různých druzích robotů,          k čemu je možné je využít a jak nám mohou být užiteční. Vysvětlili jsme si pojem program a obecný postup jeho tvorby. Žáci si nové znalosti vyzkoušeli na příkladech z běžného života – napsali například „program“ jak si čistím zuby nebo jdu nakoupit. Během této aktivity si ověřili, že záleží na posloupnosti jednotlivých kroků – příkazů. Závěr kroužku jsme věnovali kreativní činnosti – vymyšlení vlastního robota, jeho vlastností a schopností a jeho grafickým zpracováním.

 

rob1.jpgrob2.jpg

 

22.10.

Na začátku kroužku jsme si objasnili nutnost osvojení si znalosti programování pro budoucí konstrukci robotů. Jako nástroj pro úvodní seznámení                s programováním jsme použili programovací hru Run Marco. V této hře si žáci prostřednictvím skládání barevných bloků – příkazů, vyzkoušeli sestavit        jednoduchý program a ověřit si jeho funkčnost. Začali na základní úrovni s jedním příkazem – udělej krok vpřed, přičemž cílem každé úrovně je napsat pro postavičku program aby prošla zadanou trasu. Ve vyšších úrovních se seznámili s možností opakování příkazů nebo zadáním podmínek a tím                zjednodušení kódu programu.

 

runmarco.png

 

29.10.

Tuto hodinu jsme věnovali ujasnění základních postupů při psaní kódů prostřednictvím grafických prvků i obecně. K procvičení jsme využili                            programovací hry GalaxyCodr, která nabízí už náročnější úkoly. Žáci se následně seznámili s prostředím Scratch, ve kterém budou v následujících              hodinách tvořit své vlastní programy.

 

galaxy.png