Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26
Vánoční prázdniny
27
Vánoční prázdniny
28
Vánoční prázdniny
29
Vánoční prázdniny
30
Vánoční prázdniny
31 1
2 3 4 5 6
Leonardo da Vinci - vzdělávací program 4. - 7. roč.
Stáž pedagogů ve Finsku (Erasmus+)
7
Stáž pedagogů ve Finsku (Erasmus+)
8
Stáž pedagogů ve Finsku (Erasmus+)
9
Stáž pedagogů ve Finsku (Erasmus+)
10
Stáž pedagogů ve Finsku (Erasmus+)
Zasedání školního parlamentu
Školní kolo olympiády v anglickém jazyce
11
Stáž pedagogů ve Finsku (Erasmus+)
12
Stáž pedagogů ve Finsku (Erasmus+)
Školní kavárna s tématem Hejného metoda výuky matematiky pro rodiče a veřejnost
13 14 15
16
Preventivní program "Neboj se!" (2.A, 2.B)
17
Preventivní program "Neboj se!" (2.C)
Program na rozvoj finanční gramotnosti "Kolik co stojí?" (3.A)
18
Preventivní program "Já pro třídu, třída pro mě." (3.B)
Program na rozvoj finanční gramotnosti "Kolik co stojí" (3.C)
19
Preventivní program "Bezpečně online!" (4.A)
Preventivní program "Vandal je barbar" (4.B)
20
Preventivní program "Já pro třídu, třída pro mě" (4.C)
Preventivní program "Já a třída" (5.A)
21 22
23
Exkurze - Galerie Josef Jambor - výtvarný kroužek
Uzavření hodnocení za 1. pololetí 2022/2023
24
Zasedání školního parlamentu
Pedagogická rada
25 26
Preventivní program "Já a třída" (5.B, 5.C)
27 28 29
30 31
Pololetní vysvědčení
Plavecký výcvik (3. a 4. roč.)
1 2 3
Pololetní prázdniny
4 5

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Od počítačů k robotům > LEDEN 2023

LEDEN 2023



6.1.

A máme tu druhé pololetí a konečně se blížíme k robotům. Je ale potřeba, osvěžit si základní pravidla a dovednosti spojené s programováním. Zvolili jsme k tomu pro většinu dětí známé prostředí, a to Minecraft. V prostředí Minecraft je možné programovat pomocí bloků, které děti znají už ze Scratche. Vybrali jsme si Hodinu kódu - Útěk z panství. Jedná se o hru, ve které se pomocí řešení hádanek prostřednictvím programování, snažíme uniknout z budovy, do které jsme byli uvězněni. Někdo už hru znal, díky účasti na kroužku Minecraftu, a tak se pustil do vlastní tvorby.

m1.PNGm2.PNG

 

13.1.

Děti se na kroužku seznámily s robotem Codey Rocky, se kterým teď budou pracovat. Jedná se o robota vybaveného pojízdným vozíčkem, čidlem na rozpoznávání barev, světla, vzdálenosti, velkým displayem, infračerveným vysílačem a přijímačem a spoustou dalších vychytávek. Bylo potřeba se také seznámit s novým programovacím prostředím mBlock, ve kterém budeme pro robota vytvářet programy. Jedná se opět o blokové programování, které už děti trochu znají, jedinou novinkou jsou příkazy speciální pro robota Codey Rocky. Příští hodinu se tedy již naplno můžeme pustit do práce.

323371862_3017930481843315_8813829566187711434_n.jpg 324552122_695718695343248_1393664241290718843_n.jpg

 

20.1.

Jako první úkol čekalo děti rozpohybování robota. U Codey Rockyho se nenastavuje ujetá vzdálenost, ale výkon motorů a čas, po který motory poběží. Pro děti to byla hračka, takže jsme se stihli ještě podívat na jedno z čidel, kterým je robot vybaven, a to čidlo na detekci a rozpoznávání barev. Naprogramovali jsme si tedy roboty tak, aby při zaznamenání dané barvy provedli vybranou akci, například zvuk, změnu obličeje na displayi nebo změnu pohybu.

325089375_570029491788368_7406505514208506786_n.jpg

 

27.1.

Navázali jsme na minulou hodinu a vyzkoušeli si naprogramovat robota a jeho reakce na více barev najednou. Pomocí různobarevných elektrikářských pásek si děti vyznačily "ohrádku" pro robota, v jejímž vnitřním prostoru se mohl robot pohybovat. Pak robotovi naprogramovaly příslušné reakce na danou barvu.

324841537_564469259031660_3816342063715747473_n.jpgrob.PNG