Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26
Evropský den jazyků - projektový den II. stupeň
Podzimní sběrová akce
27
Podzimní sběrová akce
28
Den české státnosti - státní svátek
29 30 1 2
3 4 5 6 7
Den fyziky - nanotechnologie - "Co je malé, to je dobré"
8 9
Drakiáda
10 11
Bílá pastelka - sbírka pořádaná na podporu nevidomých v ČR
"Pravidla nejsou strašidla" - preventivní program pro prvňáčky
"Kůrovec za to nemůže" - program EVVO 6.A
Adaptační dopoledne školního parlamentu
Podzimní tvořivé dílny ve školní družině a klubu
12
Bílá pastelka - sbírka pořádaná na podporu nevidomých v ČR
Podzimní tvořivé dílny ve školní družině a klubu
Přírodovědný klokan
13
Podzimní tvořivé dílny ve školní družině a klubu
Výstava "Tutanchamon" Brno - 9.B
14
"Kůrovec za to nemůže" - program EVVO - 6.C
Výzva 72 hodin - úklid města
Podzimní slavnosti - výstava dětských prací
15
Podzimní slavnosti - výstava dětských prací
16
Podzimní slavnosti - výstava dětských prací
17
Podzimní slavnosti - výstava dětských prací
18
Programy EVVO - propojení přírodních věd a čtenářské gramotnosti - 5.A a 8.C
19
Výtvarná soutěž na SUPŠ Helenín
20
Burza středních škol na ZŠ Přibyslav
21
Okresní kolo ve stolním tenisu IV. kategorie (žáci 6. - 9. tříd)
22 23
24 25
Vzdělávací koncert pro celou školu - hudební historie, žánry - RÉVA
26
Podzimní prázdniny
27
Podzimní prázdniny
28 29 30
31 1 2 3
Školní kavárna s tématem formativní hodnocení
4 5 6

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Od počítačů k robotům > LEDEN 2023

LEDEN 2023



6.1.

A máme tu druhé pololetí a konečně se blížíme k robotům. Je ale potřeba, osvěžit si základní pravidla a dovednosti spojené s programováním. Zvolili jsme k tomu pro většinu dětí známé prostředí, a to Minecraft. V prostředí Minecraft je možné programovat pomocí bloků, které děti znají už ze Scratche. Vybrali jsme si Hodinu kódu - Útěk z panství. Jedná se o hru, ve které se pomocí řešení hádanek prostřednictvím programování, snažíme uniknout z budovy, do které jsme byli uvězněni. Někdo už hru znal, díky účasti na kroužku Minecraftu, a tak se pustil do vlastní tvorby.

m1.PNGm2.PNG

 

13.1.

Děti se na kroužku seznámily s robotem Codey Rocky, se kterým teď budou pracovat. Jedná se o robota vybaveného pojízdným vozíčkem, čidlem na rozpoznávání barev, světla, vzdálenosti, velkým displayem, infračerveným vysílačem a přijímačem a spoustou dalších vychytávek. Bylo potřeba se také seznámit s novým programovacím prostředím mBlock, ve kterém budeme pro robota vytvářet programy. Jedná se opět o blokové programování, které už děti trochu znají, jedinou novinkou jsou příkazy speciální pro robota Codey Rocky. Příští hodinu se tedy již naplno můžeme pustit do práce.

323371862_3017930481843315_8813829566187711434_n.jpg 324552122_695718695343248_1393664241290718843_n.jpg

 

20.1.

Jako první úkol čekalo děti rozpohybování robota. U Codey Rockyho se nenastavuje ujetá vzdálenost, ale výkon motorů a čas, po který motory poběží. Pro děti to byla hračka, takže jsme se stihli ještě podívat na jedno z čidel, kterým je robot vybaven, a to čidlo na detekci a rozpoznávání barev. Naprogramovali jsme si tedy roboty tak, aby při zaznamenání dané barvy provedli vybranou akci, například zvuk, změnu obličeje na displayi nebo změnu pohybu.

325089375_570029491788368_7406505514208506786_n.jpg

 

27.1.

Navázali jsme na minulou hodinu a vyzkoušeli si naprogramovat robota a jeho reakce na více barev najednou. Pomocí různobarevných elektrikářských pásek si děti vyznačily "ohrádku" pro robota, v jejímž vnitřním prostoru se mohl robot pohybovat. Pak robotovi naprogramovaly příslušné reakce na danou barvu.

324841537_564469259031660_3816342063715747473_n.jpgrob.PNG