Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
29 30 1 2
Výstava Jana Švankmajera - workshop GASK 9.C
3
Přednáška - Čas proměn 6. a 7. ročníky
4 5
6
Právní vědomí - Přednáška policie ČR 9.A, 8.A
Pěvecká soutěž
7
Den aktivit - akce školního parlamentu pro všechny žáky
8 9
Exkurze Terezín, Lidice 9. ročník
Školní výlet 3. B, 4. B
10 11
Férová snídaně na školní zahradě
12
13
Kurz první pomoci 8.B
Historická Praha - exkurze 8.C
14
Autorské čtení s Lenkou Jakešovou (ŠD)
15
Právní vědomí - Přednáška Policie ČR 9.B, 8.B
Český den proti rakovině
Kurz první pomoci 8.A, 8.C
16
Zasedání školního parlamentu
Kutná Hora - exkurze 9.A
Historická Praha 9.C
Prevence alkoholu 7. a 8. roč.
17
Rakouský institut - exkurze němčináři 9. roč
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Od počítačů k robotům > BŘEZEN 2023

BŘEZEN 2023



3.3.

Robot Codey Rockey umožňuje posílání zpráv pomocí infračervených paprsků. Rozhodli jsme se tuto funkci otestovat. Děti robota naprogramovaly aby odesílal jednoduchou zprávu ve formě jednoho písmena a zároveň tak, aby při přijetí zprávy zareagoval. Vybrali jsme jako odezvu na zprávu viditelnou reakci, změnu obličeje na displayi robota a potom vyzkoušeli funkčnost programu.

337701197_141115525591361_2196295432212740681_n.jpg337555874_773249287396349_7700920402712838834_n.jpg

 

10.3.

Co by to bylo za kroužek bez pořádné hry. Když už jsme se naučili odesílat a přijímat IR zprávy, rozhodli jsme se to využít ve hře. Cílem byla "střílečka", ve které pomocí odesílání zprávy vysíláte střelu a při příjmu zprávy dostáváte zásah. Takže jsme robota naprogramovali tak, že při stisknutí tlačítka vyslal střelu (poslal zprávu) a při přijetí zprávy zaznamenal zásah, odečetl životy a robot ukázal smutný obličej nebo zanaříkal. Pokud došly životy nebo střely, hra pro robota skončila.

337575955_1548578605637131_8318363228023894148_n (1).jpg337747746_932834327925108_6435248948078582674_n (1).jpg

 

17.3.

Tentokrát čekal děti a roboty nelehký úkol. Naprogramovat robota tak, aby sledoval čáru. Zní to možná jednoduše, ale opak je pravdou. Opět musely použít čidlo barev a na základě detekování černé barvy nebo jiné nastavit výkon motorů po určitý čas. Robot se tedy pohybuje trochu jako krab. Děti si s tímto úkolem ale nakonec poradily a zanedlouho už nám "pochodovali" všichni roboti. Nic tedy nebránilo plánu o další hodině uspořádat závody mezi jednotlivými roboty.

337561931_1369443587178795_1000594161857308790_n.jpg337644808_1624394324650810_4983982263724037054_n.jpg

 

24.3.

Kroužek jsme začali vytvořením závodní dráhy. Ta obsahovala nelehkou zatáčku, protože jet po rovině přece zvládne každý. Děti tak s roboty absolvovaly spoustu testovacích jízd, kdy zkoušely různé nastavení výkonu motorů, aby byl robot rychlý na rovince, ale zároveň ne příliš rychlý, protože potom nebyl schopný projet zatáčku a vyjel z dráhy úplně. Po vyladění programů byly spuštěny závody, a protože děti věnovaly testování nastavení hodně času a úsilí, byly výsledky velmi těsné.

337568360_743293514188144_2733921962844470638_n.jpg

 

31.3.

Po minulé akční hodině nás čekala jedna oddychová. Protože s hotovými roboty už jsme si užili, je na čase aby si děti postavily vlastní. Využijeme k tomu stavebnice LEGO Mindstorms. Bylo tedy potřeba rozebrat roboty z loňského roku a zkompletovat jednotlivé stavebnice, aby byly připravené pro stavbu nových robotů. Při práci se stavebnicemi se děti seznámily s jednotlivými díly, motory a čidly, která jsou k dispozici a začaly vybírat robota, do jehož stavby se pustí.

337568360_907713277161881_2990772871370568066_n.jpg337570032_622803682597092_9030382576607184895_n.jpg