Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26
Evropský den jazyků - projektový den II. stupeň
Podzimní sběrová akce
27
Podzimní sběrová akce
28
Den české státnosti - státní svátek
29 30 1 2
3 4 5 6 7
Den fyziky - nanotechnologie - "Co je malé, to je dobré"
8 9
Drakiáda
10 11
Bílá pastelka - sbírka pořádaná na podporu nevidomých v ČR
"Pravidla nejsou strašidla" - preventivní program pro prvňáčky
"Kůrovec za to nemůže" - program EVVO 6.A
Adaptační dopoledne školního parlamentu
Podzimní tvořivé dílny ve školní družině a klubu
12
Bílá pastelka - sbírka pořádaná na podporu nevidomých v ČR
Podzimní tvořivé dílny ve školní družině a klubu
Přírodovědný klokan
13
Podzimní tvořivé dílny ve školní družině a klubu
Výstava "Tutanchamon" Brno - 9.B
14
"Kůrovec za to nemůže" - program EVVO - 6.C
Výzva 72 hodin - úklid města
Podzimní slavnosti - výstava dětských prací
15
Podzimní slavnosti - výstava dětských prací
16
Podzimní slavnosti - výstava dětských prací
17
Podzimní slavnosti - výstava dětských prací
18
Programy EVVO - propojení přírodních věd a čtenářské gramotnosti - 5.A a 8.C
19
Výtvarná soutěž na SUPŠ Helenín
20
Burza středních škol na ZŠ Přibyslav
21
Okresní kolo ve stolním tenisu IV. kategorie (žáci 6. - 9. tříd)
22 23
24 25
Vzdělávací koncert pro celou školu - hudební historie, žánry - RÉVA
26
Podzimní prázdniny
27
Podzimní prázdniny
28 29 30
31 1 2 3
Školní kavárna s tématem formativní hodnocení
4 5 6

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Od počítačů k robotům > BŘEZEN 2023

BŘEZEN 2023



3.3.

Robot Codey Rockey umožňuje posílání zpráv pomocí infračervených paprsků. Rozhodli jsme se tuto funkci otestovat. Děti robota naprogramovaly aby odesílal jednoduchou zprávu ve formě jednoho písmena a zároveň tak, aby při přijetí zprávy zareagoval. Vybrali jsme jako odezvu na zprávu viditelnou reakci, změnu obličeje na displayi robota a potom vyzkoušeli funkčnost programu.

337701197_141115525591361_2196295432212740681_n.jpg337555874_773249287396349_7700920402712838834_n.jpg

 

10.3.

Co by to bylo za kroužek bez pořádné hry. Když už jsme se naučili odesílat a přijímat IR zprávy, rozhodli jsme se to využít ve hře. Cílem byla "střílečka", ve které pomocí odesílání zprávy vysíláte střelu a při příjmu zprávy dostáváte zásah. Takže jsme robota naprogramovali tak, že při stisknutí tlačítka vyslal střelu (poslal zprávu) a při přijetí zprávy zaznamenal zásah, odečetl životy a robot ukázal smutný obličej nebo zanaříkal. Pokud došly životy nebo střely, hra pro robota skončila.

337575955_1548578605637131_8318363228023894148_n (1).jpg337747746_932834327925108_6435248948078582674_n (1).jpg

 

17.3.

Tentokrát čekal děti a roboty nelehký úkol. Naprogramovat robota tak, aby sledoval čáru. Zní to možná jednoduše, ale opak je pravdou. Opět musely použít čidlo barev a na základě detekování černé barvy nebo jiné nastavit výkon motorů po určitý čas. Robot se tedy pohybuje trochu jako krab. Děti si s tímto úkolem ale nakonec poradily a zanedlouho už nám "pochodovali" všichni roboti. Nic tedy nebránilo plánu o další hodině uspořádat závody mezi jednotlivými roboty.

337561931_1369443587178795_1000594161857308790_n.jpg337644808_1624394324650810_4983982263724037054_n.jpg

 

24.3.

Kroužek jsme začali vytvořením závodní dráhy. Ta obsahovala nelehkou zatáčku, protože jet po rovině přece zvládne každý. Děti tak s roboty absolvovaly spoustu testovacích jízd, kdy zkoušely různé nastavení výkonu motorů, aby byl robot rychlý na rovince, ale zároveň ne příliš rychlý, protože potom nebyl schopný projet zatáčku a vyjel z dráhy úplně. Po vyladění programů byly spuštěny závody, a protože děti věnovaly testování nastavení hodně času a úsilí, byly výsledky velmi těsné.

337568360_743293514188144_2733921962844470638_n.jpg

 

31.3.

Po minulé akční hodině nás čekala jedna oddychová. Protože s hotovými roboty už jsme si užili, je na čase aby si děti postavily vlastní. Využijeme k tomu stavebnice LEGO Mindstorms. Bylo tedy potřeba rozebrat roboty z loňského roku a zkompletovat jednotlivé stavebnice, aby byly připravené pro stavbu nových robotů. Při práci se stavebnicemi se děti seznámily s jednotlivými díly, motory a čidly, která jsou k dispozici a začaly vybírat robota, do jehož stavby se pustí.

337568360_907713277161881_2990772871370568066_n.jpg337570032_622803682597092_9030382576607184895_n.jpg