Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
25 26 27 28 29
Ředitelské volno
30 1
2 3 4 5 6 7
Týden důstojné práce 7. - 14. 10. - výstava na stromech
8
Týden důstojné práce 7. - 14. 10. - výstava na stromech
9
Týden důstojné práce 7. - 14. 10. - výstava na stromech
10
Týden důstojné práce 7. - 14. 10. - výstava na stromech
11
Týden důstojné práce 7. - 14. 10. - výstava na stromech
Přírodovědný klokan
12
Týden důstojné práce 7. - 14. 10. - výstava na stromech
Výzva 72 hodin - Čteme dětem pohádku před spaním (žáci 9. roč. v MŠ)
13
Týden důstojné práce 7. - 14. 10. - výstava na stromech
Výzva 72 hodin - Čteme dětem pohádku před spaním (žáci 9. roč. v MŠ)
Výzva 72 hodin - Sázíme jedlý les
14
Týden důstojné práce 7. - 14. 10. - výstava na stromech
Výzva 72 hodin - Čteme dětem pohádku před spaním (žáci 9. roč. v MŠ)
Výstava ovoce, zeleniny, medu a brambor - Výstava dětských prací
15
Výzva 72 hodin - Čteme dětem pohádku před spaním (žáci 9. roč. v MŠ)
Výstava ovoce, zeleniny, medu a brambor - Výstava dětských prací
16
Výstava ovoce, zeleniny, medu a brambor - Výstava dětských prací
17
Zasedání školního parlamentu
Program EVVO - Stromy, staří velikáni 6.C, 7.C
Podzimní sběrová akce
18
Podzimní sběrová akce
19
Burza středních škol ve vestibulu ZŠ
20
Exkurze do krajské knihovny 9.A
21 22
23 24 25 26
Podzimní prázdniny
27
Podzimní prázdniny
28 29
30
Přednáška Policie ČR - táma šikana - 5. ročníky
31
Zasedání školního parlamentu
1
Tripartity na I. stupni 1. - 17. 11.
2
Tripartity na I. stupni 1. - 17. 11.
3
Tripartity na I. stupni 1. - 17. 11.
Mladý chemik - školní kolo
4
Tripartity na I. stupni 1. - 17. 11.
5
Tripartity na I. stupni 1. - 17. 11.

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Od počítačů k robotům > BŘEZEN 2023

BŘEZEN 2023



3.3.

Robot Codey Rockey umožňuje posílání zpráv pomocí infračervených paprsků. Rozhodli jsme se tuto funkci otestovat. Děti robota naprogramovaly aby odesílal jednoduchou zprávu ve formě jednoho písmena a zároveň tak, aby při přijetí zprávy zareagoval. Vybrali jsme jako odezvu na zprávu viditelnou reakci, změnu obličeje na displayi robota a potom vyzkoušeli funkčnost programu.

337701197_141115525591361_2196295432212740681_n.jpg337555874_773249287396349_7700920402712838834_n.jpg

 

10.3.

Co by to bylo za kroužek bez pořádné hry. Když už jsme se naučili odesílat a přijímat IR zprávy, rozhodli jsme se to využít ve hře. Cílem byla "střílečka", ve které pomocí odesílání zprávy vysíláte střelu a při příjmu zprávy dostáváte zásah. Takže jsme robota naprogramovali tak, že při stisknutí tlačítka vyslal střelu (poslal zprávu) a při přijetí zprávy zaznamenal zásah, odečetl životy a robot ukázal smutný obličej nebo zanaříkal. Pokud došly životy nebo střely, hra pro robota skončila.

337575955_1548578605637131_8318363228023894148_n (1).jpg337747746_932834327925108_6435248948078582674_n (1).jpg

 

17.3.

Tentokrát čekal děti a roboty nelehký úkol. Naprogramovat robota tak, aby sledoval čáru. Zní to možná jednoduše, ale opak je pravdou. Opět musely použít čidlo barev a na základě detekování černé barvy nebo jiné nastavit výkon motorů po určitý čas. Robot se tedy pohybuje trochu jako krab. Děti si s tímto úkolem ale nakonec poradily a zanedlouho už nám "pochodovali" všichni roboti. Nic tedy nebránilo plánu o další hodině uspořádat závody mezi jednotlivými roboty.

337561931_1369443587178795_1000594161857308790_n.jpg337644808_1624394324650810_4983982263724037054_n.jpg

 

24.3.

Kroužek jsme začali vytvořením závodní dráhy. Ta obsahovala nelehkou zatáčku, protože jet po rovině přece zvládne každý. Děti tak s roboty absolvovaly spoustu testovacích jízd, kdy zkoušely různé nastavení výkonu motorů, aby byl robot rychlý na rovince, ale zároveň ne příliš rychlý, protože potom nebyl schopný projet zatáčku a vyjel z dráhy úplně. Po vyladění programů byly spuštěny závody, a protože děti věnovaly testování nastavení hodně času a úsilí, byly výsledky velmi těsné.

337568360_743293514188144_2733921962844470638_n.jpg

 

31.3.

Po minulé akční hodině nás čekala jedna oddychová. Protože s hotovými roboty už jsme si užili, je na čase aby si děti postavily vlastní. Využijeme k tomu stavebnice LEGO Mindstorms. Bylo tedy potřeba rozebrat roboty z loňského roku a zkompletovat jednotlivé stavebnice, aby byly připravené pro stavbu nových robotů. Při práci se stavebnicemi se děti seznámily s jednotlivými díly, motory a čidly, která jsou k dispozici a začaly vybírat robota, do jehož stavby se pustí.

337568360_907713277161881_2990772871370568066_n.jpg337570032_622803682597092_9030382576607184895_n.jpg