Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30 1 2 3 4 5 6
Drakiáda - letiště Přibyslav od 13:30
7 8 9 10
Férová kavárna s projekcí filmu 15:00 - 18:00
11 12 13
14 15 16 17
Burza škol 16:00 - 18:00
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
Podzimní prázdniny
29
Podzimní prázdniny
30
Podzimní prázdniny
31
Projektové dny - prevence šikany
1
Projektové dny - prevence šikany
2 3

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Aktuality > Plánované akce > STÁVKA ZAMĚSTNANCŮ ŠKOLY

STÁVKA ZAMĚSTNANCŮ ŠKOLY



Datum konání:
27.11.2023

Vážení rodiče,
v pondělí 27. listopadu 2023 se 55 zaměstnacnů školy (provozní i pedagogičtí pracovníci, zaměstnanci školní jídelny) připojí ke stávce (31 zaměstnanců se stávky neúčastní).

Níže najdete prohlášení, kterým se stávkující zaměstnanci školy ke stávce připojují.

Škola bude tedy v pondělí 27. listopadu zavřená, nebude probíhat výuka ani volnočasové aktivity, v provozu nebude ani školní jídelna.

Žákům 1. - 4. ročníků nabízíme možnost přihlásit se do školní družiny, která bude v provozu od 7:00 do 15:00. Přihlášení, prosím, proveďte prostřednictvím ankety, kterou najdete v Edookitu, nejpozději do čtvrtka 23. 11. 2023 do 12:00, abychom věděli, pro jak velký počet dětí bude třeba zajistit případnou náhradní stravu ve formě balíčku.


Jaroslava Janů
ředitelka školy


 

Prohlášení stávkujících zaměstnanců

 

V následujícím roce budou dle navrhovaného rozpočtu chybět ve školství miliardy korun. Nedostatek financí způsobí především obrovskou nejistotu nepedagogických i některých pedagogických zaměstnanců škol. Plánované snižování počtu asistentů pedagoga na školách výrazně ovlivní podobu a kvalitu inkluzivního vzdělávání, respektive kvalitu výuky dětí se znevýhodněním, dětí nadaných a dětí ohrožených školním neúspěchem.

V Základní škole Přibyslav je 85 žáků, kterým byla přiznána podpůrná opatření různého stupně. Škola zaměstnává 17 asistentů pedagoga, kteří úzce spolupracují s učiteli a naším školním poradenským pracovištěm (výchovný poradce, preventista, speciální pedagog, školní psycholog). Je zcela běžné a v souladu s legislativou, že v rámci jedné třídy nebo skupiny dětí, pracuje asistent pedagoga s více dětmi současně a je tedy tzv. sdíleným asistentem. Asistenti pedagoga jsou plně vytíženi a při snižování jejich počtu, s ohledem na množství podporovaných dětí a předpokládané zvyšování počtu žáků ve třídě, lze předpokládat negativní dopad na vzdělávání nejen výše uvedených skupin dětí.

V posledních letech zvládla naše i ostatní školy několik extrémních situací (Covid 19, příliv uprchlíků z Ukrajiny), které významně ovlivnily a stále ovlivňují duševní zdraví dětí i zaměstnanců. Dochází k nárůstu počtu dětí, které mají méně či více vážné psychické problémy. Školní psycholog je schopen tyto případy jako první odhalit a nabídnout okamžitou péči. Pozice školního psychologa je v současné době financována pouze prostřednictvím peněz z evropských fondů, ne tedy ze státního rozpočtu. Speciální pedagog je na základních školách nepostradatelný v oblasti inkluzivního vzdělávání. Jako jediný nabízí přímou podporu žákům se speciálními vzdělávacími potřebami např. s ADHD, poruchami učení, chování a pečuje o žáky, kteří jsou ohroženi školním neúspěchem. Pedagog ani výchovný poradce není schopen tuto péči žákům nabídnout, protože nemá potřebnou kvalifikaci v oblasti speciální pedagogiky. Školní speciální pedagog je financován zčásti z evropských fondů a z části z podpůrných opatření. Pozice školního psychologa a školního speciálního pedagoga jsou v dnešní době ve školním prostředí nutností, ne však samozřejmostí.

Nedílnou součástí fungování školy jsou provozní - nepedagogičtí pracovníci (kuchařky, uklízečky, školníci, hospodář, účetní, správce sítě). Zejména finanční ohodnocení kuchařek a uklízeček se pohybuje na hranici minimální mzdy, a proto sehnat někoho na tyto pozice je téměř nemožné.

Z těchto důvodů se rozhodla většina zaměstnanců naší školy k celostátní stávce připojit, a tím projevit nesouhlas s plánovanými škrty ve školství a zároveň podpořit všechny výše zmíněné skupiny zaměstnanců školy. Rádi bychom nadále rozvíjeli a vzdělávali děti v podmínkách, které zohledňují jejich potřeby, snižují nerovnosti ve vzdělávání a mohou se opřít o spolupráci pedagogů, asistentů pedagoga, speciálních pedagogů, školních psychologů a dalších.

 

 

Jménem 55 stávkujících zaměstnanců školy stávkový výbor ve složení:

Mgr. Bártová Petra

Mgr. Danišková Věra

Mgr. Hitzger Pavel

Mgr. Alena Kozderková

Mgr. Sukup Jaromír

Mgr. Veselá Lucie