Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
29 30 31
Vydávání pololetního vysvědčení
1 2
Pololetní prázdniny
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
Jarní prázdniny
13
Jarní prázdniny
14
Jarní prázdniny
15
Jarní prázdniny
16
Jarní prázdniny
17
Jarní prázdniny
18
Jarní prázdniny
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 1 2 3

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Aktuality > Plánované akce > STÁVKA ZAMĚSTNANCŮ ŠKOLY

STÁVKA ZAMĚSTNANCŮ ŠKOLY



Datum konání:
27.11.2023

Vážení rodiče,
v pondělí 27. listopadu 2023 se 55 zaměstnacnů školy (provozní i pedagogičtí pracovníci, zaměstnanci školní jídelny) připojí ke stávce (31 zaměstnanců se stávky neúčastní).

Níže najdete prohlášení, kterým se stávkující zaměstnanci školy ke stávce připojují.

Škola bude tedy v pondělí 27. listopadu zavřená, nebude probíhat výuka ani volnočasové aktivity, v provozu nebude ani školní jídelna.

Žákům 1. - 4. ročníků nabízíme možnost přihlásit se do školní družiny, která bude v provozu od 7:00 do 15:00. Přihlášení, prosím, proveďte prostřednictvím ankety, kterou najdete v Edookitu, nejpozději do čtvrtka 23. 11. 2023 do 12:00, abychom věděli, pro jak velký počet dětí bude třeba zajistit případnou náhradní stravu ve formě balíčku.


Jaroslava Janů
ředitelka školy


 

Prohlášení stávkujících zaměstnanců

 

V následujícím roce budou dle navrhovaného rozpočtu chybět ve školství miliardy korun. Nedostatek financí způsobí především obrovskou nejistotu nepedagogických i některých pedagogických zaměstnanců škol. Plánované snižování počtu asistentů pedagoga na školách výrazně ovlivní podobu a kvalitu inkluzivního vzdělávání, respektive kvalitu výuky dětí se znevýhodněním, dětí nadaných a dětí ohrožených školním neúspěchem.

V Základní škole Přibyslav je 85 žáků, kterým byla přiznána podpůrná opatření různého stupně. Škola zaměstnává 17 asistentů pedagoga, kteří úzce spolupracují s učiteli a naším školním poradenským pracovištěm (výchovný poradce, preventista, speciální pedagog, školní psycholog). Je zcela běžné a v souladu s legislativou, že v rámci jedné třídy nebo skupiny dětí, pracuje asistent pedagoga s více dětmi současně a je tedy tzv. sdíleným asistentem. Asistenti pedagoga jsou plně vytíženi a při snižování jejich počtu, s ohledem na množství podporovaných dětí a předpokládané zvyšování počtu žáků ve třídě, lze předpokládat negativní dopad na vzdělávání nejen výše uvedených skupin dětí.

V posledních letech zvládla naše i ostatní školy několik extrémních situací (Covid 19, příliv uprchlíků z Ukrajiny), které významně ovlivnily a stále ovlivňují duševní zdraví dětí i zaměstnanců. Dochází k nárůstu počtu dětí, které mají méně či více vážné psychické problémy. Školní psycholog je schopen tyto případy jako první odhalit a nabídnout okamžitou péči. Pozice školního psychologa je v současné době financována pouze prostřednictvím peněz z evropských fondů, ne tedy ze státního rozpočtu. Speciální pedagog je na základních školách nepostradatelný v oblasti inkluzivního vzdělávání. Jako jediný nabízí přímou podporu žákům se speciálními vzdělávacími potřebami např. s ADHD, poruchami učení, chování a pečuje o žáky, kteří jsou ohroženi školním neúspěchem. Pedagog ani výchovný poradce není schopen tuto péči žákům nabídnout, protože nemá potřebnou kvalifikaci v oblasti speciální pedagogiky. Školní speciální pedagog je financován zčásti z evropských fondů a z části z podpůrných opatření. Pozice školního psychologa a školního speciálního pedagoga jsou v dnešní době ve školním prostředí nutností, ne však samozřejmostí.

Nedílnou součástí fungování školy jsou provozní - nepedagogičtí pracovníci (kuchařky, uklízečky, školníci, hospodář, účetní, správce sítě). Zejména finanční ohodnocení kuchařek a uklízeček se pohybuje na hranici minimální mzdy, a proto sehnat někoho na tyto pozice je téměř nemožné.

Z těchto důvodů se rozhodla většina zaměstnanců naší školy k celostátní stávce připojit, a tím projevit nesouhlas s plánovanými škrty ve školství a zároveň podpořit všechny výše zmíněné skupiny zaměstnanců školy. Rádi bychom nadále rozvíjeli a vzdělávali děti v podmínkách, které zohledňují jejich potřeby, snižují nerovnosti ve vzdělávání a mohou se opřít o spolupráci pedagogů, asistentů pedagoga, speciálních pedagogů, školních psychologů a dalších.

 

 

Jménem 55 stávkujících zaměstnanců školy stávkový výbor ve složení:

Mgr. Bártová Petra

Mgr. Danišková Věra

Mgr. Hitzger Pavel

Mgr. Alena Kozderková

Mgr. Sukup Jaromír

Mgr. Veselá Lucie