Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
29 30 31
Vydávání pololetního vysvědčení
1 2
Pololetní prázdniny
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
Jarní prázdniny
13
Jarní prázdniny
14
Jarní prázdniny
15
Jarní prázdniny
16
Jarní prázdniny
17
Jarní prázdniny
18
Jarní prázdniny
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 1 2 3

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Vzdělávání a poradenství > Školní poradenské pracoviště

Školní poradenské pracoviště 

 Tým školního poradenského pracoviště

 

Koordinátorka ŠPP - Mgr. Marcela Kasalová   

Speciální pedagožka - Mgr. Daniela Staňková   stankovad@zspribyslav.cz

Výchovná a kariérní poradkyně – Mgr. Věra Danišková tel. 605 171 191 daniskovav@zspribyslav.cz

Speciální pedagožkaMgr. Alena Kozderková kozderkovaa@zspribyslav.cz

Speciální pedagožka – Bc. Tereza Siberová siberovat@zspribyslav.cz

Metodik prevence - Mgr. Jaromír Sukup sukupj@zspribyslav.cz

Konzultační hodiny dle potřeby a po telefonické domluvě nebo přes email.

 

Školní psycholožka - Mgr. Petra Vaníčková

Konzultační hodiny (přítomnost ve škole):

pondělí 7:55 - 12:20

úterý 8:50 - 12:20  13:15 - 14:50

 tel: 733 607 205 vanickovap@zspribyslav.cz 

 

Plán práce ŠPP 2023-2024.pdf

 


 

Školní poradenské pracoviště (dále jen ŠPP) je ve škole zřízeno k zajištění a realizaci výchovně vzdělávací koncepce školy. Činnost ŠPP je zakotvena ve vyhlášce č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, ve znění pozdějších předpisů.

V základní variantě zabezpečuje činnost ŠPP výchovný poradce, speciální pedagožky a školní metodik prevence, s nimiž úzce spolupracují třídní učitelé.

Hlavními tématy, kterým se školní poradenské pracoviště věnuje, jsou: péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, poskytování poradenských služeb pro žáky, jejich rodiče a pedagogy, prevence školní neúspěšnosti a sociálně-patologických jevů, osvětová činnost, kariérové poradenství a řešení výchovných problémů.

 

Školní poradenské pracoviště na naší škole plní následující cíle:

 

  • Pracuje se všemi subjekty školy a vytváří tak širokou základnu primární prevence školní neúspěšnosti, podpory pro žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí a žáky z jiného kulturního prostředí, a podpory pro všechny žáky, u kterých byly definovány překážky ve vzdělávání. Podílí se na primární prevenci sociálně patologických jevů.
  • Stanovuje zodpovědnost za zpracovávání podpůrných opatření pro žáky, kteří tuto úpravu pro své vzdělávání nezbytně potřebují. Definuje pravidla pro vytváření Plánu pedagogické podpory pro žáky s potřebou úprav v jejich vzdělávání. Podpůrnými opatřeními se myslí úpravy v organizaci práce se žákem, v metodách výuky, ve způsobech hodnocení žáka apod.
  • Zajišťuje kariérové poradenství integrující vzdělávací, informační a poradenskou podporu pro volbu povolání a pozdější profesní uplatnění.
    Spolupracuje s externími odborníky pro maximální zkvalitnění vzdělávacího procesu žáků se specifickými vzdělávacími potřebami a žáků nadaných a integruje doporučení těchto pracovišť do jednotné formy práce s dítětem.
  • Zodpovídá za postupy práce a personální zodpovědnost při řešení možných krizových situací ve školním prostředí.
  • Poskytuje konzultace pracovníkům školy, rodičům i žákům. V případě potřeby předává kontakty na další odborníky, kteří mohou danou situaci pomoci vyřešit. Napomáhá zlepšit komunikaci školy a rodičů.
  • Vede příslušnou dokumentaci a pracuje s citlivými daty dle zákona 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.