Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26
Vánoční prázdniny
27
Vánoční prázdniny
28
Vánoční prázdniny
29
Vánoční prázdniny
30
Vánoční prázdniny
31 1
2 3 4 5 6
Leonardo da Vinci - vzdělávací program 4. - 7. roč.
Stáž pedagogů ve Finsku (Erasmus+)
7
Stáž pedagogů ve Finsku (Erasmus+)
8
Stáž pedagogů ve Finsku (Erasmus+)
9
Stáž pedagogů ve Finsku (Erasmus+)
10
Stáž pedagogů ve Finsku (Erasmus+)
Zasedání školního parlamentu
Školní kolo olympiády v anglickém jazyce
11
Stáž pedagogů ve Finsku (Erasmus+)
12
Stáž pedagogů ve Finsku (Erasmus+)
Školní kavárna s tématem Hejného metoda výuky matematiky pro rodiče a veřejnost
13 14 15
16
Preventivní program "Neboj se!" (2.A, 2.B)
17
Preventivní program "Neboj se!" (2.C)
Program na rozvoj finanční gramotnosti "Kolik co stojí?" (3.A)
18
Preventivní program "Já pro třídu, třída pro mě." (3.B)
Program na rozvoj finanční gramotnosti "Kolik co stojí" (3.C)
19
Preventivní program "Bezpečně online!" (4.A)
Preventivní program "Vandal je barbar" (4.B)
20
Preventivní program "Já pro třídu, třída pro mě" (4.C)
Preventivní program "Já a třída" (5.A)
21 22
23
Exkurze - Galerie Josef Jambor - výtvarný kroužek
Uzavření hodnocení za 1. pololetí 2022/2023
24
Zasedání školního parlamentu
Pedagogická rada
25 26
Preventivní program "Já a třída" (5.B, 5.C)
27 28 29
30 31
Pololetní vysvědčení
Plavecký výcvik (3. a 4. roč.)
1 2 3
Pololetní prázdniny
4 5

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Od počítačů k robotům > ŘÍJEN 2022

ŘÍJEN 2022



7.10.

První říjnový pátek a první kroužek v novém školním roce. Oproti loňskému roku se nás na kroužku sešlo skoro dvacet a máme mezi sebou i jedno děvče. Na první hodině kroužku jsme se seznámili s plánem co nás na kroužku čeká. Pronikli jsme do základů programování a zahráli si online programovací hru Run Marco. Dětem se ve hře velice dařilo, takže jsme se stihli podívat i do programovací aplikace Scratch, založit si v ní společný účet a seznámit se s jejím prostředím.

 

13.10.

Po úvodní hodině jsme se již naplno pustili do programování. Děti si vyzkoušely v aplikaci Scratch vytvořit několik drobných programů a poté jsme se již pustili do naší první větší práce. Naším společným cílem bylo vytvoření hry Bludiště. Tvar a obtížnost samotného bludiště byla ponechána na fantazii dětí, postavičku jsme si naprogramovali aby se pohybovala pomocí šipek, pokud se dotkne stěny bludiště je vrácena zpátky na počáteční pozici a navíc je jí během průchodu bludištěm stopován čas. Skončili jsme se spoustou originálních a hlavně funkčních her, které si děti mohou díky společnému účtu navzájem zahrát a otestovat tak práci kamarádů.

 

21.10.

Protože se nám letos na kroužku sešly opravdu nadané děti, seznámili jsme se už další hodinu se složitějšími příkazy jako je klonování nebo využití proměnných. Následně jsme se společnými silami pustili do programování další hry. Jednalo se o hru chytání předmětů. Bylo potřeba vybrat si postavičku a přidat jí nádobu, do které bude padající předměty chytat. Samotné padající předměty bylo potřeba klonovat a nechat je objevovat se na různých místech a nechat je padat různou rychlostí a tím postupně zvyšovat obtížnost hry. Nakonec jsme přidali počítání chycených předmětů - skóre.