Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8
Exkurze vojenské muzeum Praha 8.C
9
Napříč školou - projektový den pro celou školu
10 11
12
Projektový týden - angličtina s rodilým mluvčím
13
Projektový týden - angličtina s rodilým mluvčím
14
Projektový týden - angličtina s rodilým mluvčím
15
Projektový týden - angličtina s rodilým mluvčím
16
Projektový týden - angličtina s rodilým mluvčím
Vánoční výstava ŠD a ŠK, Čajovna Otakárku a vystoupení dětí
17 18
19 20 21 22
Zpívání koled v cizích jazycích
Vánoční programy ve třídách
23
Vánoční prázdniny
24
Vánoční prázdniny
25
Vánoční prázdniny
26
Vánoční prázdniny
27
Vánoční prázdniny
28
Vánoční prázdniny
29
Vánoční prázdniny
30
Vánoční prázdniny
31 1

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Od počítačů k robotům > ŘÍJEN 2022

ŘÍJEN 2022



7.10.

První říjnový pátek a první kroužek v novém školním roce. Oproti loňskému roku se nás na kroužku sešlo skoro dvacet a máme mezi sebou i jedno děvče. Na první hodině kroužku jsme se seznámili s plánem co nás na kroužku čeká. Pronikli jsme do základů programování a zahráli si online programovací hru Run Marco. Dětem se ve hře velice dařilo, takže jsme se stihli podívat i do programovací aplikace Scratch, založit si v ní společný účet a seznámit se s jejím prostředím.

 

13.10.

Po úvodní hodině jsme se již naplno pustili do programování. Děti si vyzkoušely v aplikaci Scratch vytvořit několik drobných programů a poté jsme se již pustili do naší první větší práce. Naším společným cílem bylo vytvoření hry Bludiště. Tvar a obtížnost samotného bludiště byla ponechána na fantazii dětí, postavičku jsme si naprogramovali aby se pohybovala pomocí šipek, pokud se dotkne stěny bludiště je vrácena zpátky na počáteční pozici a navíc je jí během průchodu bludištěm stopován čas. Skončili jsme se spoustou originálních a hlavně funkčních her, které si děti mohou díky společnému účtu navzájem zahrát a otestovat tak práci kamarádů.

 

21.10.

Protože se nám letos na kroužku sešly opravdu nadané děti, seznámili jsme se už další hodinu se složitějšími příkazy jako je klonování nebo využití proměnných. Následně jsme se společnými silami pustili do programování další hry. Jednalo se o hru chytání předmětů. Bylo potřeba vybrat si postavičku a přidat jí nádobu, do které bude padající předměty chytat. Samotné padající předměty bylo potřeba klonovat a nechat je objevovat se na různých místech a nechat je padat různou rychlostí a tím postupně zvyšovat obtížnost hry. Nakonec jsme přidali počítání chycených předmětů - skóre.