Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26
Evropský den jazyků - projektový den II. stupeň
Podzimní sběrová akce
27
Podzimní sběrová akce
28
Den české státnosti - státní svátek
29 30 1 2
3 4 5 6 7
Den fyziky - nanotechnologie - "Co je malé, to je dobré"
8 9
Drakiáda
10 11
Bílá pastelka - sbírka pořádaná na podporu nevidomých v ČR
"Pravidla nejsou strašidla" - preventivní program pro prvňáčky
"Kůrovec za to nemůže" - program EVVO 6.A
Adaptační dopoledne školního parlamentu
Podzimní tvořivé dílny ve školní družině a klubu
12
Bílá pastelka - sbírka pořádaná na podporu nevidomých v ČR
Podzimní tvořivé dílny ve školní družině a klubu
Přírodovědný klokan
13
Podzimní tvořivé dílny ve školní družině a klubu
Výstava "Tutanchamon" Brno - 9.B
14
"Kůrovec za to nemůže" - program EVVO - 6.C
Výzva 72 hodin - úklid města
Podzimní slavnosti - výstava dětských prací
15
Podzimní slavnosti - výstava dětských prací
16
Podzimní slavnosti - výstava dětských prací
17
Podzimní slavnosti - výstava dětských prací
18
Programy EVVO - propojení přírodních věd a čtenářské gramotnosti - 5.A a 8.C
19
Výtvarná soutěž na SUPŠ Helenín
20
Burza středních škol na ZŠ Přibyslav
21
Okresní kolo ve stolním tenisu IV. kategorie (žáci 6. - 9. tříd)
22 23
24 25
Vzdělávací koncert pro celou školu - hudební historie, žánry - RÉVA
26
Podzimní prázdniny
27
Podzimní prázdniny
28 29 30
31 1 2 3
Školní kavárna s tématem formativní hodnocení
4 5 6

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Od počítačů k robotům > ŘÍJEN 2022

ŘÍJEN 2022



7.10.

První říjnový pátek a první kroužek v novém školním roce. Oproti loňskému roku se nás na kroužku sešlo skoro dvacet a máme mezi sebou i jedno děvče. Na první hodině kroužku jsme se seznámili s plánem co nás na kroužku čeká. Pronikli jsme do základů programování a zahráli si online programovací hru Run Marco. Dětem se ve hře velice dařilo, takže jsme se stihli podívat i do programovací aplikace Scratch, založit si v ní společný účet a seznámit se s jejím prostředím.

 

13.10.

Po úvodní hodině jsme se již naplno pustili do programování. Děti si vyzkoušely v aplikaci Scratch vytvořit několik drobných programů a poté jsme se již pustili do naší první větší práce. Naším společným cílem bylo vytvoření hry Bludiště. Tvar a obtížnost samotného bludiště byla ponechána na fantazii dětí, postavičku jsme si naprogramovali aby se pohybovala pomocí šipek, pokud se dotkne stěny bludiště je vrácena zpátky na počáteční pozici a navíc je jí během průchodu bludištěm stopován čas. Skončili jsme se spoustou originálních a hlavně funkčních her, které si děti mohou díky společnému účtu navzájem zahrát a otestovat tak práci kamarádů.

 

21.10.

Protože se nám letos na kroužku sešly opravdu nadané děti, seznámili jsme se už další hodinu se složitějšími příkazy jako je klonování nebo využití proměnných. Následně jsme se společnými silami pustili do programování další hry. Jednalo se o hru chytání předmětů. Bylo potřeba vybrat si postavičku a přidat jí nádobu, do které bude padající předměty chytat. Samotné padající předměty bylo potřeba klonovat a nechat je objevovat se na různých místech a nechat je padat různou rychlostí a tím postupně zvyšovat obtížnost hry. Nakonec jsme přidali počítání chycených předmětů - skóre.