Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26
Stavebka v kostce 8.A
Školní výlet 8.C
27
Školní výlet 8.C
Pohádkový les pro MŠ (6.B)
28 29
Sportovní den, pobyt v přírodě
30
Vysvědčení a slavnostní vyřazení žáků 9. ročníků
Vydávání vysvědčení
1 2
3
Úřední den v základní škole od 9:00 do 15:00
4 5 6 7 8 9
10
Úřední den v základní škole od 9:00 do 15:00
11 12 13 14 15 16
17 18
Úřední den v základní škole od 9:00 do 15:00
19 20 21 22 23
24
Úřední den v základní škole od 9:00 do 15:00
25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Od počítačů k robotům > ŘÍJEN 2021

ŘÍJEN 2021



8.10.

Na první hodině kroužku se sešlo devět žáků čtvrtých a pátých tříd. Po seznámení jsme diskutovali o tom co vůbec robot je, o různých druzích robotů,          k čemu je možné je využít a jak nám mohou být užiteční. Vysvětlili jsme si pojem program a obecný postup jeho tvorby. Žáci si nové znalosti vyzkoušeli na příkladech z běžného života – napsali například „program“ jak si čistím zuby nebo jdu nakoupit. Během této aktivity si ověřili, že záleží na posloupnosti jednotlivých kroků – příkazů. Závěr kroužku jsme věnovali kreativní činnosti – vymyšlení vlastního robota, jeho vlastností a schopností a jeho grafickým zpracováním.

 

rob1.jpgrob2.jpg

 

22.10.

Na začátku kroužku jsme si objasnili nutnost osvojení si znalosti programování pro budoucí konstrukci robotů. Jako nástroj pro úvodní seznámení                s programováním jsme použili programovací hru Run Marco. V této hře si žáci prostřednictvím skládání barevných bloků – příkazů, vyzkoušeli sestavit        jednoduchý program a ověřit si jeho funkčnost. Začali na základní úrovni s jedním příkazem – udělej krok vpřed, přičemž cílem každé úrovně je napsat pro postavičku program aby prošla zadanou trasu. Ve vyšších úrovních se seznámili s možností opakování příkazů nebo zadáním podmínek a tím                zjednodušení kódu programu.

 

runmarco.png

 

29.10.

Tuto hodinu jsme věnovali ujasnění základních postupů při psaní kódů prostřednictvím grafických prvků i obecně. K procvičení jsme využili                            programovací hry GalaxyCodr, která nabízí už náročnější úkoly. Žáci se následně seznámili s prostředím Scratch, ve kterém budou v následujících              hodinách tvořit své vlastní programy.

 

galaxy.png