Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
1 2
"Už jsem čtenář" - Krajská knihovna HB, 1.A
3
"Tvá cesta nanečisto", "Právní vědomí" - přednáška Policie ČR (8.C, 9.C)
Pěvecká soutěž (1. st.)
4 5 6 7
8 9 10
Český den proti rakovině
11
Historická Praha - exkurze 7.C
12 13 14
15
Historická Praha - exkurze 8.B
Školní výlet 9.B
16
Workshop 3. a 5. roč - Kariérové vzdělávání a podnikavost
Školní výlet 9.B
17
Školní výlet 9.B
"Neboj se!" preventivní program 2.B
"Já pro třídu, třída pro mě" - preventivní program 3.B
"Online svět a já" - preventivní program 6.A
Show o Austrálii - anglické divadlo 7. - 9. ročníky
18 19 20 21
22
Fotografování tříd 2. stupně
Kariérové vzdělávání - program pro 9. ročníky (firma ACO)
23
Školní výlet 6.A
24
Kariérové vzdělávání - workshopy tříd
Školní výlet 6.A
Kariérové vzdělávání
25
Školní výlet 6.A
Setkání s životem nevidomých - program pro 8. roč
26
Exkurze do krajské knihovny 9.B
Divadelní představení souboru Sluníčko
27
Otevřené dílny v rámci ACO běhu
28
29
Sběrová akce
30
Sběrová akce
Kariérové vzdělávání - program pro 8. ročníky (firma ACO)
"Už jsem čtenář" - program KKV pro 1.B
Zasedání školního parlamentu
Exkurze do jaderné elektrárny Dukovany 9.A, 9.B
31
Školní výlet 3.A, 3.C
1 2 3 4

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Od počítačů k robotům > ŘÍJEN 2021

ŘÍJEN 2021



8.10.

Na první hodině kroužku se sešlo devět žáků čtvrtých a pátých tříd. Po seznámení jsme diskutovali o tom co vůbec robot je, o různých druzích robotů,          k čemu je možné je využít a jak nám mohou být užiteční. Vysvětlili jsme si pojem program a obecný postup jeho tvorby. Žáci si nové znalosti vyzkoušeli na příkladech z běžného života – napsali například „program“ jak si čistím zuby nebo jdu nakoupit. Během této aktivity si ověřili, že záleží na posloupnosti jednotlivých kroků – příkazů. Závěr kroužku jsme věnovali kreativní činnosti – vymyšlení vlastního robota, jeho vlastností a schopností a jeho grafickým zpracováním.

 

rob1.jpgrob2.jpg

 

22.10.

Na začátku kroužku jsme si objasnili nutnost osvojení si znalosti programování pro budoucí konstrukci robotů. Jako nástroj pro úvodní seznámení                s programováním jsme použili programovací hru Run Marco. V této hře si žáci prostřednictvím skládání barevných bloků – příkazů, vyzkoušeli sestavit        jednoduchý program a ověřit si jeho funkčnost. Začali na základní úrovni s jedním příkazem – udělej krok vpřed, přičemž cílem každé úrovně je napsat pro postavičku program aby prošla zadanou trasu. Ve vyšších úrovních se seznámili s možností opakování příkazů nebo zadáním podmínek a tím                zjednodušení kódu programu.

 

runmarco.png

 

29.10.

Tuto hodinu jsme věnovali ujasnění základních postupů při psaní kódů prostřednictvím grafických prvků i obecně. K procvičení jsme využili                            programovací hry GalaxyCodr, která nabízí už náročnější úkoly. Žáci se následně seznámili s prostředím Scratch, ve kterém budou v následujících              hodinách tvořit své vlastní programy.

 

galaxy.png