Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26
Evropský den jazyků - projektový den II. stupeň
Podzimní sběrová akce
27
Podzimní sběrová akce
28
Den české státnosti - státní svátek
29 30 1 2
3 4 5 6 7
Den fyziky - nanotechnologie - "Co je malé, to je dobré"
8 9
Drakiáda
10 11
Bílá pastelka - sbírka pořádaná na podporu nevidomých v ČR
"Pravidla nejsou strašidla" - preventivní program pro prvňáčky
"Kůrovec za to nemůže" - program EVVO 6.A
Adaptační dopoledne školního parlamentu
Podzimní tvořivé dílny ve školní družině a klubu
12
Bílá pastelka - sbírka pořádaná na podporu nevidomých v ČR
Podzimní tvořivé dílny ve školní družině a klubu
Přírodovědný klokan
13
Podzimní tvořivé dílny ve školní družině a klubu
Výstava "Tutanchamon" Brno - 9.B
14
"Kůrovec za to nemůže" - program EVVO - 6.C
Výzva 72 hodin - úklid města
Podzimní slavnosti - výstava dětských prací
15
Podzimní slavnosti - výstava dětských prací
16
Podzimní slavnosti - výstava dětských prací
17
Podzimní slavnosti - výstava dětských prací
18
Programy EVVO - propojení přírodních věd a čtenářské gramotnosti - 5.A a 8.C
19
Výtvarná soutěž na SUPŠ Helenín
20
Burza středních škol na ZŠ Přibyslav
21
Okresní kolo ve stolním tenisu IV. kategorie (žáci 6. - 9. tříd)
22 23
24 25
Vzdělávací koncert pro celou školu - hudební historie, žánry - RÉVA
26
Podzimní prázdniny
27
Podzimní prázdniny
28 29 30
31 1 2 3
Školní kavárna s tématem formativní hodnocení
4 5 6

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Od počítačů k robotům > ŘÍJEN 2021

ŘÍJEN 2021



8.10.

Na první hodině kroužku se sešlo devět žáků čtvrtých a pátých tříd. Po seznámení jsme diskutovali o tom co vůbec robot je, o různých druzích robotů,          k čemu je možné je využít a jak nám mohou být užiteční. Vysvětlili jsme si pojem program a obecný postup jeho tvorby. Žáci si nové znalosti vyzkoušeli na příkladech z běžného života – napsali například „program“ jak si čistím zuby nebo jdu nakoupit. Během této aktivity si ověřili, že záleží na posloupnosti jednotlivých kroků – příkazů. Závěr kroužku jsme věnovali kreativní činnosti – vymyšlení vlastního robota, jeho vlastností a schopností a jeho grafickým zpracováním.

 

rob1.jpgrob2.jpg

 

22.10.

Na začátku kroužku jsme si objasnili nutnost osvojení si znalosti programování pro budoucí konstrukci robotů. Jako nástroj pro úvodní seznámení                s programováním jsme použili programovací hru Run Marco. V této hře si žáci prostřednictvím skládání barevných bloků – příkazů, vyzkoušeli sestavit        jednoduchý program a ověřit si jeho funkčnost. Začali na základní úrovni s jedním příkazem – udělej krok vpřed, přičemž cílem každé úrovně je napsat pro postavičku program aby prošla zadanou trasu. Ve vyšších úrovních se seznámili s možností opakování příkazů nebo zadáním podmínek a tím                zjednodušení kódu programu.

 

runmarco.png

 

29.10.

Tuto hodinu jsme věnovali ujasnění základních postupů při psaní kódů prostřednictvím grafických prvků i obecně. K procvičení jsme využili                            programovací hry GalaxyCodr, která nabízí už náročnější úkoly. Žáci se následně seznámili s prostředím Scratch, ve kterém budou v následujících              hodinách tvořit své vlastní programy.

 

galaxy.png