Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
Uzavření hodnocení za III. čtvrtletí
Tripartity I. stupně 15. - 26. 4. 2024
16
Pedagogická rada
Tripartity I. stupně 15. - 26. 4. 2024
17
Tripartity I. stupně 15. - 26. 4. 2024
18
Třídní schůzky II. stupně - konzultační den
Tripartity I. stupně 15. - 26. 4. 2024
19
Tripartity I. stupně 15. - 26. 4. 2024
20
Tripartity I. stupně 15. - 26. 4. 2024
21
Tripartity I. stupně 15. - 26. 4. 2024
22
Tripartity I. stupně 15. - 26. 4. 2024
23
Tripartity I. stupně 15. - 26. 4. 2024
24
Tripartity I. stupně 15. - 26. 4. 2024
25
Tripartity I. stupně 15. - 26. 4. 2024
26
Tripartity I. stupně 15. - 26. 4. 2024
Zápis do prvních tříd
27 28
29 30 1 2 3 4 5

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Od počítačů k robotům > KVĚTEN 2022

KVĚTEN 2022



6.5.

S prvním květnovým pátkem nastala dlouho očekávaná chvíle. Naše první hodina s Lego Mindstorms. Nejdříve jsme se seznámili s prostředím aplikace od Lega, ve kterém jsem si vybrali svůj první projekt. Naprosto nezávisle si všichni zvolili stejného robota. Tím je čtyřnohý Gelo. Jedná se sice o stavebnici Lego, ale poněkud složitější než stavebnice jaké si snad každý z nás v životě zkoušel postavit. Stavba robota má dvě fáze a nám se podařilo dokončit první fázi, kdy už má robot "zárodky" nohou. Příště nás tedy čeká pokračování ve stavbě a když se bude dařit, tak i programování a rozpohybování robota. 

 

13.5.

O této hodině se skoro všem dětem podařilo dokončit stavbu robota Gelo, dvěma skupinkám se povedlo robota i naprogramovat a otestovat jak se bude pohybovat. Jedna dvojice dokonce vylepšila svého čtyřnohého robota a přidala mu psí hlavu a vytvořila si tak malého robotického domácího mazlíčka. 

280487968_336383295292777_2480689729115729275_n.jpg

 

20.5.

Děti dále pokračovaly se stavebnicemi Lego Mindstorms, svoje roboty upravovaly vzhledově, protože všichni stavěli stejný model. Někdo tak robotovi udělal hlavu psa, někdo hlavu zajíce. Zkoušeli svoje roboty programovat a přidávat k pohybu například zvukové efekty, nebo reakce na různé podněty.

283725626_2784701271825544_911395431103156258_n.jpg

 

27.5.

Tentokrát jsme nechali volbu programu na dětech. Někdo tak pokračoval v práci s robotem a někdo se pustil do něčeho úplně nového. Tím bylo modelování v programu TinkerCad. V tomto programu si děti vyzkoušely základy modelování 3D objektů. Poradily si s tím velmi zdatně. Povedlo se jim vymodelovat například postavičku, zvířata nebo kolečka k autíčku.

283593976_1128748351007724_2193159989488571250_n.jpg283619412_829987364628308_5351128682078937501_n.jpg

284083179_420593519882722_3996065108187825704_n.jpg283666921_554597296100262_4744491519744096347_n.jpg